Walory turystyczne Egiptu

Cele lekcji

Cel ogólny: przedstawienie walorów turystycznych Egiptu.

a) Wiadomości

Uczeń:

  • wie, gdzie leży Egipt,

  • wie, w jakich strefach klimatycznych leży Egipt,

  • zna walory przyrodnicze Egiptu,

  • wymienia najsłynniejsze zabytki Egiptu,

  • wymienia elementy sieci hydrograficznej.

b) Umiejętności

Uczeń potrafi:

  • wskazać Egipt na mapie,

  • scharakteryzować klimat Egiptu,

  • scharakteryzować walory przyrodnicze i pozaprzyrodnicze Egiptu.

c) Postawy

Uczeń docenia wagę różnych źródeł wiedzy o środowisku przyrodniczym.

2. Metoda i forma pracy

Wykład, pogadanka, pokaz multimedialny.

3. Środki dydaktyczne

Pokaz multimedialny (można wykorzystać podane w bibliografii strony internetowe bądź prezentację pt. „Walory turystyczne Egiptu”), mapa fizyczna świata.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Czynności organizacyjne, powitanie, sprawdzenie listy obecności.

Podanie i zapisanie na tablicy tematu lekcji, podanie celów lekcji.

Nauczyciel wprowadza w temat, przedstawiając informacje o położeniu Egiptu. Prosi jednego z uczniów o pokazanie Egiptu na mapie fizycznej świata.

b) Faza realizacyjna

Nauczyciel prosi uczniów o dokładne oglądanie pokazu multimedialnego dotyczącego walorów turystycznych Egiptu i uzupełnienie tabeli:

Miasto

Walory przyrodnicze

Walory pozaprzyrodnicze

c) Faza podsumowująca

Podsumowanie lekcji: nauczyciel prosi o odczytanie informacji zapisanych w tabeli. Uczniowie rozmawiają na temat walorów turystycznych Egiptu.

5. Bibliografia

  1. Mydel R., Groch J., Przeglądowy atlas świata – Afryka, Wydawnictwo Fogra, Kraków 1998.

  2. Strony internetowe:

www.egipt.waw.pl

www.egipt.org.pl

www.egipt.republika.pl

  1. Wideński M., Atlas geograficzny dla liceum ogólnokształcącego, liceum profilowanego i technikum, Wydawnictwo Ortus, Olsztyn 2005.

6. Załączniki

a) Karta pracy ucznia

brak

b) Zadanie domowe

Jakie znaczenie gospodarcze ma Nil?

Praca dla chętnych: Przedstaw informacje na temat turystyki Egiptu. Możesz wykorzystać dowolną formę, wykonać na przykład folder czy plakat.

7. Czas trwania lekcji

45 min

8. Uwagi do scenariusza

Temat można zrealizować podczas dwóch jednostek lekcyjnych: najpierw przeprowadzić lekcję o walorach przyrodniczych, a następnie o walorach pozaprzyrodniczych.

RK9zfslkCBMFq

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 110.13 KB w języku polskim
R9NDUA8EL3Yvk

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 19.00 KB w języku polskim