Artykuł naukowy o charakterze przeglądowym. Tekst koncentruje się na zagadnieniu diagnozy zaburzeń ze spektrum autyzmu. Przybliżono pojęcie ASD, zwracając uwagę na wczesne symptomy przepowiadające zaburzenia ze spektrum autyzmu. Odniesiono się do głównych sfer, w których pojawiają się deficyty rozwojowe: relacje społeczne (wylistowano najwcześniejsze objawy (zwiastuny) zaburzeń ASD), zaburzenia rozwoju mowy i komunikacji, stereotypowe, powtarzające się wzorce zachowań. Autorka podejmuje również rozważania na temat możliwości wczesnego wykrywania zaburzeń ze spektrum autyzmu. Rekomendacja - tekst zawiera pogłębioną charakterystykę funkcjonalną dziecka z ASD. Wartościowy materiał w kontekście kognitywnym, szczegółowa analiza symptomatologiczna w zakresie ASD.

Otwórz linkhttps://pressto.amu.edu.pl/index.php/ikps/article/view/21200/20457Otwórz link

Źródło: Barbara Winczura, Czasopismo Interdyscyplinanrne Konteksty Pedagogiki Specjalnej, 22/2018, 73‑103, UAM w Poznaniu