Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Scenariusz lekcji

  1. Cele lekcji

    1. Wiadomości
      Uczeń:

      • zna wyrażenia idiomatyczne związane z pogodą;

      • wie, w jakim kontekście należy używać wyrażeń związanych z pogodą.

    2. Umiejętności
      Uczeń:

      • potrafi znaleźć definicje do podanego idiomu;

      • potrafi uzupełnić brakujące elementy w oparciu o kontekst.

  2. Metoda pracy
    Prezentacja, gra „Kalambury”.

  3. Forma pracy
    Praca z całą klasą, praca w grupie, praca indywidualna w oparciu o kartę pracy ucznia.

  4. Środki dydaktyczne
    Karta pracy ucznia, karty do gry „Kalambury”.

  5. Przebieg lekcji

    1. Faza przygotowawcza

      1. Sprawy organizacyjno - porządkowe:

        • powitanie,

        • sprawdzenie listy obecności.

      2. Określenie celu i formy pracy na lekcji.

      3. Podanie i zapisanie tematu lekcji „Weather idioms”.

    2. Faza realizacyjna

      1. Karta pracy ucznia [1]

        Put the missing words into phrases and match them to a definition.

        it never rains but it pours A situation when one bad thing happens, a lot of other bad things also happen, which makes the situation even worse.

        raining cats and dogs raining in great amounts

        get wind of something to hear a piece of information that someone was trying to keep secret

        make heavy weather of something
        to take a longer time than necessary to do something

        be under the weather
        to feel ill, bad

      2. Karta pracy ucznia [2]
        Replace the definition with an appropriate phrase.

        1. There is no need to make a fuss about it, probably it is [a situation where people get worried about something that is not important] a storm in a teacup.

        2. Get in quickly. You are [very cold] as cold as ice.

        3. Her dress was [very white] as white as snow.

        4. I know I shouldn’t count on him. He is [only a friend when everything is all right] a fair‑weather friend.

        5. I’m not all right but I’ll [feel well] be as right as rain.

    3. Faza podsumowująca

      Kalambury
      Nauczyciel dzieli klasę zależnie od liczebności na 2 lub 3 grupy. Kolejno lider każdej grupy otrzymuje na karcie hasło, które musi przedstawić za pomocą gestów i mimiki swojej grupie. Za właściwe odgadnięcie hasła grupa otrzymuje 10 pkt, jeśli grupa w przewidzianym czasie nie jest w stanie ustalić hasła, grupa kolejna może próbować je odgadnąć za połowę wartości punktów tj. 5 pkt.

      Karty z hasłami:

  6. Bibliografia
    brak

  7. Załączniki

    1. Karta pracy ucznia

      1. Put the missing words into phrases and match them to a definition.

        It never ………………………….. but it pours.

        raining cats and ……………………

        get ……………………… of something make heavy ………………………… of something

        be under the ……………………

        make heavy …………….. of something

        • A situation when one bad thing happens, a lot of other bad things also happen, which makes the situation even worse.

        • to hear a piece of information that someone was trying to keep secret

        • to feel ill, bad

        • raining in great amounts

        • to take a longer time than necessary to do something

      2. Replace the definition with an appropriate phrase.

        1. There is no need to make fuss about it, probably it is [a situation where people get worried about something that is not important].

        2. Get in quickly. You are [very cold].

        3. Her dress was [very white].

        4. I know I shouldn’t count on him. He is [only a friend when everything is all right].

        5. I’m not all right but I’ll [feel well].

      3. Zadanie domowe
        Find the definitions of the following phrases.

        • warm someone up

        • with your head in the clouds

        • be in the eye of the storm

  8. Czas trwania lekcji 45 minut

  9. Uwagi do scenariusza
    Należy wyciąć karty niezbędne do gry „Kalambury”.

R1ev7Av5rQt2u

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 109.01 KB w języku polskim
RXMngAcpsAt2w

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 1.29 MB w języku polskim