Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

When did you meet?

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

  • zna reguły stosowania czasu Simple Past,

  • zna podstawowe określenia czasu w języku angielskim.

b) Umiejętności

Uczeń potrafi:

  • dopasować przyimki do podanych wyrażeń,

  • umiejscowić przeszłe wydarzenia w czasie, używając określników czasu,

  • słuchać i czytać ze zrozumieniem,

  • ze słuchu uzupełnić tekst odpowiednimi wyrazami.

2. Metoda i forma pracy

Metoda: praca z tekstem, ćwiczenia praktyczne

Forma: praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach

3. Środki dydaktyczne

Powielone załączniki

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel zapoznaje uczniów z celami lekcji.

b) Faza realizacyjna

  1. Uczniowie powtarzają poznane przyimki występujące w określeniach czasu: on, in, at (załącznik 1).

  2. Uczniowie pracują w parach, zadając sobie wzajemnie pytania o czynności wykonywane w przeszłości z wykorzystaniem powtórzonych przed chwilą określeń czasowych (załącznik 2). Następnie piszą kilka zdań w czasie Simple Past na temat tego, czego się dowiedzieli, zadając partnerowi pytania z załącznika 2.

  3. Przypomnienie form czasu przeszłego Past Simple czasowników nieregularnych – nauczyciel rozdaje uczniom tekst piosenki Creedence Clearwater, w którym trzeba podane w formie bezokolicznika czasowniki zamienić na czasowniki w czasie przeszłym (załącznik 3). Po wykonaniu ćwiczenia uczniowie sprawdzają poprawność odpowiedzi i słuchają utworu.

c) Faza podsumowująca

Nauczyciel zadaje pracę domową.

5. Bibliografia

  1. L. Soars, J. Soars, New Headway English Course Elementary Student’s Book, Oxford University Press, Oxford 2000.

  2. http://www.lyricsdomain.com/3/creedence_clearwater_revival/someday_never_comes.html

6. Załączniki

a) Karta pracy ucznia

Załącznik 1

Make correct time expressions with in, on, at.

…seven o’clock

…the morning

…Saturday

…Sunday evening

…night

…September

…weekends

…summer

…1994

…the twenty first century

Załącznik 2

Work with a partner. Ask and answer questions beginning with When did you…?

…get up?

…have breakfast?

…start learning English?

…last use a computer?

…learn to ride a bicycle?

…last eat a hamburger?

…last have a coffee break?

Załącznik 3

Creedence Clearwater Revival SOMEDAY NEVER COMES

First thing I remember (be)………….. askin’ papa „Why?”

For there (be)……………. many things I (not know)………………………

And Daddy always (smile)……………, (take)……………….. me by the hand

Sayin’ “Someday you’ll understand”

CHORUS:

Well, I’m there to tell you now each and every mother’s son

You better learn it fast ; you better learn it young

‘cause “Someday” never (come)………………

Well, time and tears (go)………………. by and I (collect)…………………. dust

For there (be)……………. many things I (not know)………………………

When Daddy (go)……………. away, he (say)……………….. “Try to be a man

and someday you’ll understand.”

And then, one day in April, I (not be)……………. even there,

For there (be)……………. many things I (not know)………………………

A son (be born)…………………… to me, mama (hold)……………. his hand

sayin’ “Someday you’ll understand.”

Think it was September, the year I (go)…………… away

For there (be)……………. many things I (not know)………………………

And I still see him standin’ try’n’ to be a man

I (say)…………….: “Someday you’ll understand.”

Źródło: http://www.lyricsdomain.com/3/creedence_clearwater_revival/someday_never_comes.html

b) Zadanie domowe

Complete the text by putting one of the verbs given into each space. Choose the best tense: Present Simple or Past Simple. Use each verb once only.

become choose decide enjoy find know like love meet realize tell think want work

Many people who .....................a career at an early age often......................later that they not..............their job. Let's take Shirley Parks as an example. At the age of sixteen Shirley.........................a nursery nurse . 'I...................something about this job, and I..............children, so I........................it was the job for me,' she ......................us. ' But after a year or so, I................... that I ....................a different job. So I ........................to join the police.' Now, five years later, Shirley ..................... in a busy police station. 'I.....................my work. I am never bored because I....................a lot of people every day.'

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RNJkPWdEQYkBg

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 126.29 KB w języku polskim
R1K5LXWcK8GxH

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 24.50 KB w języku polskim