When did you meet?
When did you meet?
1. Cele lekcji
a) Wiadomości
Uczeń:
zna reguły stosowania czasu Simple Past,
zna podstawowe określenia czasu w języku angielskim.
b) Umiejętności
Uczeń potrafi:
dopasować przyimki do podanych wyrażeń,
umiejscowić przeszłe wydarzenia w czasie, używając określników czasu,
słuchać i czytać ze zrozumieniem,
ze słuchu uzupełnić tekst odpowiednimi wyrazami.
2. Metoda i forma pracy
Metoda: praca z tekstem, ćwiczenia praktyczne
Forma: praca indywidualna, praca w parach, praca w grupach
3. Środki dydaktyczne
Powielone załączniki
4. Przebieg lekcji
a) Faza przygotowawcza
Nauczyciel zapoznaje uczniów z celami lekcji.
b) Faza realizacyjna
Uczniowie powtarzają poznane przyimki występujące w określeniach czasu: on, in, at (załącznik 1).
Uczniowie pracują w parach, zadając sobie wzajemnie pytania o czynności wykonywane w przeszłości z wykorzystaniem powtórzonych przed chwilą określeń czasowych (załącznik 2). Następnie piszą kilka zdań w czasie Simple Past na temat tego, czego się dowiedzieli, zadając partnerowi pytania z załącznika 2.
Przypomnienie form czasu przeszłego Past Simple czasowników nieregularnych – nauczyciel rozdaje uczniom tekst piosenki Creedence Clearwater, w którym trzeba podane w formie bezokolicznika czasowniki zamienić na czasowniki w czasie przeszłym (załącznik 3). Po wykonaniu ćwiczenia uczniowie sprawdzają poprawność odpowiedzi i słuchają utworu.
c) Faza podsumowująca
Nauczyciel zadaje pracę domową.
5. Bibliografia
L. Soars, J. Soars, New Headway English Course Elementary Student’s Book, Oxford University Press, Oxford 2000.
http://www.lyricsdomain.com/3/creedence_clearwater_revival/someday_never_comes.html
6. Załączniki
a) Karta pracy ucznia
Załącznik 1
Make correct time expressions with in, on, at.
…seven o’clock
…the morning
…Saturday
…Sunday evening
…night
…September
…weekends
…summer
…1994
…the twenty first century
Załącznik 2
Work with a partner. Ask and answer questions beginning with When did you…?
…get up?
…have breakfast?
…start learning English?
…last use a computer?
…learn to ride a bicycle?
…last eat a hamburger?
…last have a coffee break?
Załącznik 3
Creedence Clearwater Revival SOMEDAY NEVER COMES
First thing I remember (be)………….. askin’ papa „Why?”
For there (be)……………. many things I (not know)………………………
And Daddy always (smile)……………, (take)……………….. me by the hand
Sayin’ “Someday you’ll understand”
CHORUS:
Well, I’m there to tell you now each and every mother’s son
You better learn it fast ; you better learn it young
‘cause “Someday” never (come)………………
Well, time and tears (go)………………. by and I (collect)…………………. dust
For there (be)……………. many things I (not know)………………………
When Daddy (go)……………. away, he (say)……………….. “Try to be a man
and someday you’ll understand.”
And then, one day in April, I (not be)……………. even there,
For there (be)……………. many things I (not know)………………………
A son (be born)…………………… to me, mama (hold)……………. his hand
sayin’ “Someday you’ll understand.”
Think it was September, the year I (go)…………… away
For there (be)……………. many things I (not know)………………………
And I still see him standin’ try’n’ to be a man
I (say)…………….: “Someday you’ll understand.”
Źródło: http://www.lyricsdomain.com/3/creedence_clearwater_revival/someday_never_comes.html
b) Zadanie domowe
Complete the text by putting one of the verbs given into each space. Choose the best tense: Present Simple or Past Simple. Use each verb once only.
become choose decide enjoy find know like love meet realize tell think want work
Many people who .....................a career at an early age often......................later that they not..............their job. Let's take Shirley Parks as an example. At the age of sixteen Shirley.........................a nursery nurse . 'I...................something about this job, and I..............children, so I........................it was the job for me,' she ......................us. ' But after a year or so, I................... that I ....................a different job. So I ........................to join the police.' Now, five years later, Shirley ..................... in a busy police station. 'I.....................my work. I am never bored because I....................a lot of people every day.'
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
brak