Posłuchaj wiersza.t10Posłuchaj wiersza.

Witold Szwajkowskit10.1Witold Szwajkowski

„Zabawa, nasze prawo”t11„Zabawa, nasze prawo”

Dzieci mają różne prawa,
ale głównym jest zabawa,
więc popatrzmy w lewo, w prawo,
jaką zająć się zabawą.
Z kolegami albo sami,
bez zabawek, z zabawkami,
czy w mieszkaniu, czy na dworze,
każde z nas się bawić może.
Kto się bawi, ten przyznaje,
że zabawa radość daje
i czas przy niej szybko leci,
więc się lubią bawić dzieci.
t12Dzieci mają różne prawa,
ale głównym jest zabawa,
więc popatrzmy w lewo, w prawo,
jaką zająć się zabawą.
Z kolegami albo sami,
bez zabawek, z zabawkami,
czy w mieszkaniu, czy na dworze,
każde z nas się bawić może.
Kto się bawi, ten przyznaje,
że zabawa radość daje
i czas przy niej szybko leci,
więc się lubią bawić dzieci.

Indeks górny Źródło: Galewska‑Kustra M., Szwajkowska E., Szwajkowski W., (2014), Wierszyki ćwiczące języki, czyli rymowanki logopedyczne dla dzieci, Warszawa: Wydawnictwo Nasza Księgarnia. Indeks górny koniec

Polecenie 1

Wymień rodzaje zabaw, o których jest mowa w wierszu.t13Wymień rodzaje zabaw, o których jest mowa w wierszu.

Polecenie 2

Wymień korzyści płynące z zabawy.t14Wymień korzyści płynące z zabawy.

Polecenie 3

Opowiedz o swojej ulubionej zabawie.t15Opowiedz o swojej ulubionej zabawie.

t10
t10.1
t11
t12
t13
t14
t15