Wiersz
Posłuchaj wiersza.Posłuchaj wiersza.
Małgorzata Szwajlik, Agnieszka LodzińskaMałgorzata Szwajlik, Agnieszka Lodzińska
„Flet”„Flet”
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/DA4A0F5zN
Nagranie
Proszę Państwa,
oto flet.
Jeśli chcecie,
zagra wnet.
Bo jak mówi sam o sobie,
tylko mu muzyka w głowie.
W kwestii jego licznych zalet
pisać można książki całe,
ale wiersz to nie poemat,
krótko więc rozwinę temat:
1. flet aktorski ma talent,
2. flet swój głos zmienia stale,
3. flet zna dźwięków tysiące:
srebrzyste, jasne, błyszczące,
przytulne, miękkie, łagodne,
skupione albo swobodne;
są również te dokuczliwe:
ostre, syczące, piskliwe,
dźwięków takiej ilości
ptaki mu mogą zazdrościć.
Gdy wygrywa swe tryle,
to w brzuchach mają motyle,
wszystkie tutejsze ptaszyce
znające się na muzyce.
I tak chwalić mógłbym dalej…
Nie przeszkadza mi to wcale!
Proszę Państwa,
oto flet.
Jeśli chcecie,
zagra wnet.
A gdy zacznie już trylować,
ja zamilknę - próżne słowa:
wszystko powie wam muzyka.
Flet gotowy?
Więc ja - znikam!
Indeks górny Źródło: Szwajlik M., Lodzińska A., (2017), Wesoła Orkiestra. Wiersze dla dzieci, Gorzów Wielkopolski: Centrum Edukacji Artystycznej – Filharmonia Gorzowska. Indeks górny koniecŹródło: Szwajlik M., Lodzińska A., (2017), Wesoła Orkiestra. Wiersze dla dzieci, Gorzów Wielkopolski: Centrum Edukacji Artystycznej – Filharmonia Gorzowska.
Odpowiedz, na podstawie wiersza oraz własnych doświadczeń, jaki wpływ na otoczenie wywiera dźwięk fletu.Odpowiedz, na podstawie wiersza oraz własnych doświadczeń, jaki wpływ na otoczenie wywiera dźwięk fletu.
Narysuj flet oraz dźwięki opisane w wierszu.Narysuj flet oraz dźwięki opisane w wierszu.
Opowiedz o dźwiękach fletu opisanych w wierszu.