Wiersz
Posłuchaj wiersza.Posłuchaj wiersza.
Anna BayerAnna Bayer
„Orkiestra”„Orkiestra”
Nagranie dostępne pod adresem https://zpe.gov.pl/a/Dtp8E4bmw
Nagranie
By dźwięków kosmos wyczarować
i w podróż zabrać nas muzyczną,
na scenę wkracza pełna mocy
orkiestra zwana symfoniczną.
Skrzypce - nieduże, pełne wdzięku,
altówki - większe, nie dla żartów.
Zalotne panny wiolonczele i kontrabasy słusznych kształtów.
Za nimi – instrumentów dętych dwie armie siedzą równym rzędem.
Jedna - zdrobniale zwana blachą,
Zaś druga – dla odmiany – drewnem.
Należą do niej flet i obój.
Klarnet i fagot – też drewniany.
Waltornia, trąbka, puzon, tuba tworzą zaś dziarski team blaszany.
Wytworna harfa i fortepian też czasem lubią grać z orkiestrą,
na której szczycie, grzmiąc i dudniąc,
perkusji wznosi się królestwo.
Wszystkie te instrumenty tworzą
gromadkę nawet całkiem liczną.
Przed Państwem doskonale brzmiąca
orkiestra zwana symfoniczną!
Indeks górny Źródło: Szwajlik M., Lodzińska A., (2017), Wesoła Orkiestra. Wiersze dla dzieci, Gorzów Wielkopolski: Centrum Edukacji Artystycznej – Filharmonia Gorzowska. Indeks górny koniecŹródło: Szwajlik M., Lodzińska A., (2017), Wesoła Orkiestra. Wiersze dla dzieci, Gorzów Wielkopolski: Centrum Edukacji Artystycznej – Filharmonia Gorzowska.
Wyjaśnij, jak rozumiesz pojęcie: instrumenty muzyczne.Wyjaśnij, jak rozumiesz pojęcie: instrumenty muzyczne.
Nazwij instrumenty muzyczne występujące w wierszu. Zapisz je w zeszycie w kolejności alfabetycznej.Nazwij instrumenty muzyczne występujące w wierszu. Zapisz je w zeszycie w kolejności alfabetycznej.