Wizyta gości z Francji w Polsce – folder turystyczny
Wizyta gości z Francji w Polsce – folder turystyczny
1. Cele lekcji
Wiadomości
Uczniowie poznają:
definicję folderu turystycznego,
słownictwo z dziedziny turystyki (położenie geograficzne, nazwy zabytków).
Umiejętności
Uczniowie potrafią:
wyjaśnić pojęcie folderu turystycznego,
formułować wyrażenia związane z turystyką,
krótko przedstawić najważniejsze zabytki Warszawy i Krakowa.
2. Metoda i forma pracy
Metoda komunikacyjna, praca zbiorowa i w grupach.
3. Środki dydaktyczne
Folder turystyczny w języku francuskim
Tekst o zabytkach (www.poland.gov.pl)
Słownik francuski
Encyklopedia polska
Poradnik metodyczny
4. Przebieg lekcji
1. Wprowadzenie.
Nauczyciel pokazuje uczniom folder i pyta, co to jest. Prosi uczniów o znalezienie definicji folderu w języku polskim i francuskim.
2. Nauczyciel pyta uczniów, do czego służy folder, gdzie można go dostać, z czego jest wykonany, jaka kolorystyka dominuje, jakie miasto (miejscowość) jest w nim przedstawione, gdzie to miejsce znajduje się we Francji.
3. Uczniowie dostają kopię folderu i czytają go w ciszy lub na głos. Następnie wspólnie wyjaśniają nieznane słowa.
4. Następnie uczniowie zastanawiają się, na czym polega specyfika języka folderu (wyrażenia typowe dla języka reklamy, przewaga nominalizacji, skróty myślowe).
5. Wyobraźcie sobie, że przyjeżdżają do Was goście z Francji, którzy chcą zwiedzić Polskę, szczególnie główne miasta. Przygotujcie folder prezentujący zabytki Warszawy i Krakowa. Jakie zabytki można obejrzeć w tych miastach?
Podział klasy na 2 grupy:
Grupa 1 – folder Warszawy
Grupa 2 – folder Krakowa
Nauczyciel pisze na tablicy zabytki Warszawy i Krakowa.
Varsovie: la place du Marché de la Vieille Ville, le Château royal, Lazienki – résidence d’été de style classique du dernier roi de Pologne Stanislaw August Poniatowski, le plus haut édifice de la capitale – le Palais de la Culture et de la Science,
Cracovie: la place du Grand‑Marché – la plus grande de l’Europe, le château royal de Wawel, l’église Notre‑Dame – le fameux retable gothique en bois à 5 volets.
5. Bibliografia
Encyklopedia popularna PWN, pod red. W. Kryszewskiego,Wydawnictwo naukowe PWN, Warszawa 1982.
Krzemińska W., Kwolek J., Planifier ses cours de français, C&D, Kraków 1994.
Rey‑Debove J., Rey A., Le Petit Robert, Dictionnaires Le Robert, Paris 1996.
Tekst o zabytkach – www.poland.gov.pl
6. Załączniki
Zadanie domowe
Dokończenie folderu – oprawa graficzna, zdjęcia, rysunki.
7. Czas trwania lekcji
45 minut
8. Uwagi do scenariusza
brak