Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Work

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń zna:

  • układ i charakterystyczne wyrażenia dla CV i listu motywacyjnego,

  • nazwy zawodów.

b) Umiejętności

Uczeń potrafi:

  • napisać CV,

  • napisać list motywacyjny.

2. Metoda i forma pracy

Metoda: podejście komunikacyjne, ćwiczebna, gramatyczno‑tłumaczeniowa

Forma: praca parach, praca w grupach

3. Środki dydaktyczne

Karty pracy z przygotowanymi ćwiczeniami

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

  1. Czynności organizacyjne.

  2. Uczniowie dostają karty pracy. Mają za zadanie przeprowadzić ze sobą konwersacje w parach, zgodnie ze wskazówkami z ćwiczenia 1 (załącznik 1).

  3. Uczniowie referują informacje uzyskane od partnera.

b) Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel pyta jakie dokumenty potrzebne są przy ubieganiu się o pracę.

  2. Uczniowie analizują ćwiczenie 2 z karty pracy (załącznik 2). Wspólnie z nauczycielem omawiają elementy wymagane w CV.

  3. Uczniowie pracują w grupach. Mają za zadanie napisać CV idealnego kandydata na następujące posady: a) a flight attendant for LOT, b) an editor of „Gazeta Wyborcza”, c) a nurse, d) a teacher at a university, e) a chef, f) a private investigator.

  4. Uczniowie czytają swoje CV. Reszta klasy słucha i ocenia.

c) Faza podsumowująca

  1. Uczniowie przyglądają się wzorowi listu motywacyjnego (załącznik 3) i omawiają poszczególne elementy tego listu oraz konieczność dopasowania informacji w liście do posady, o jaką ubiega się piszący.

  2. Uczniowie, w tych samych co poprzednio grupach, uzupełniają wzór listu motywacyjnego dla swoich, wymyślonych w ćwiczeniu 2, kandydatów. Wybrane listy są sprawdzane i oceniane przez nauczyciela.

5. Bibliografia

http://praca.wp.pl/kat,18456,wid,1648279,wiadomosc.html?ticaid=12272

6. Załączniki

a) Karta pracy ucznia

Załącznik 1.

Ask your partner about:

- his or her parents’ jobs,

- what he or she would like to do in the future, why,

- what are the needs in his or her dream job,

- what job would he or she hate to do in the future, why,

- what is important for him or her in a job.

Załącznik 2.

Look at the CV. What information should you include in your own one?

Curriculum Vitae

PERSONAL DETAILS

name:

AGNIESZKA BOGACKA

nationality:

Polish

date of birth:

5 March 1973

address:

ul. Wesoła 4/9, 80‑500 Gdańsk, Poland

contact:

email: abogacka@wp.pl

phone: +48 58 341 000, fax: +48 58 341 0001, mobile: +48 510 000 001

EDUCATION

1997 - 1999

London English Studio - language course

1995

1 year course in Economics at the Berlin Fachhochschule für Technik und Wirtschaft Berlin, as part of TEMPUS (a student Exchange programme funded by the EU)

RQMGtD3BDnznW
RjC9WJeEGZuFF

1992 - 1997

MA in Economics, with a specialisation in International Trade at University of Gdańsk (graduated with a first degree)

EMPLOYMENT HISTORY

since Oct 2000 -

Marketing Consultant for Konkursowo.pl in „Yah” portal
Responsibility for promotion campaign, liaison with agencies in designing advertising materials and media campaigns

Jan - Sept 2000

Marketing Coordinator for Access.com Ltd of Amrest Ltd -Pizza Hut and KFC
Coordination and development of loyalty programme for Amrest; promotion through special events, contacts with sponsors.

June - Dec 1999

Product Manager (Garnier and Vichy) for KOSMEOR Ltd. (branch of L'Oreal Paris in Poland);
market research, analysis of sales results, preparing sales projections, responsibility for drafting budgets;

1998 - May1999

Promotions assistant for Scottish and Newcastle plc at their 'Old Orleans' outlet in London; promotion of services and products offered by the outlet

1997 - 1998

Assistant Manager
Orbit Travel
General managerial duties supervision of staff, responsibility for promotion of family packages offered by the company

1997 -

Head Waitress
Pierre Victoire
Restaurant

PART/TIME EMPLOYMENT AS A STUDENT

1994 - 1995

Publicity assistant at the Gdańsk Film Festival

1992 - 1995

Volunteer for a local nongovernmental organization taking care of physically and mentally disabled children

1992 - 1994

Front of House assistant/Box office assistant at the Sopot Music Festival in Sopot

1993

Publicity and Promotions officer - Gdańsk Student Arts Festival

PERSONAL QUALITIES

Computer literate, good communication skills, adaptable, organised, quick learner, strong interpersonal skills, ability to work well under stress, good sense of humour. Languages: Polish - native, English - fluent, German - fluent, Russian - fair, Swedish - basic

REFERENCES

Dr Bolesław Wielki - Managing Director of 'Yah”, email : bwielki@yah.pl, tel: +48 58 320 000,

Ms Ewa Dobra - Human Resources Manager at Pizza Hut Poland, email: edobra@pizzahut.wp.pl, tel: 0207 413 5759

Źródło: http://praca.wp.pl/kat,18456,wid,1648279,wiadomosc.html?ticaid=12272

Załącznik 3.

YOUR ADDRESS COMPANY’S ADDRESS

Dear Sir/ Madam,

I am writing in order to offer myself for the post of…………………………………………... in your company (which you advertised in………………………………………………….…).

As I wrote in the included CV, my experience and education make me suitable for this post/job/kind of work. I learnt at/ graduated from……………………………………………...

So far I have worked as…………………………………….in………………………………...

At present I am working in…………………………as…………………………………………

I also have experience in the field of………………..

I am a punctual/ambitious/trustworthy person.

I am at your disposal from…………………..

I hope that you will consider my application regarding my education/experience. You can contact me at………………………………………….

Thank you in anticipation.

Yours faithfully,

Signature

……………

b) Zadanie domowe

Uczniowie mają za zadanie przetłumaczyć na język angielski następujące wyrażenia:

1. ubiegać się o posadę

2. dziękuję z góry

3. mam nadzieję, że rozważy pan/i moją ofertę ze względu na

4. jestem do państwa dyspozycji

5. referencje na państwa żądanie

6. służba wojskowa

7. doświadczenie zawodowe

Odpowiedzi do pracy domowej: 1. apply for a job/post , 2. I hope that you will consider my application regarding, 3. Thank you in anticipation, 4. I am at your disposal from, 5. references upon your request, 6 military service, 7. work/job experience

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

brak

RWLE7A9Fp42a9

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 137.83 KB w języku polskim
R1KlQm9MC2Iwo

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 33.50 KB w języku polskim