Wprowadzenie do PHP
Scenariusz lekcji
Temat lekcji:
Wprowadzenie do PHP
Cele lekcji:
Wiadomości:
Uczeń potrafi:
opisać sposób wykonywania skryptów po stronie serwera i klienta;
wymienić języki obsługiwane po stronie serwera i klienta;
opisać sposób interpretowania skryptów PHP;
wymienić wymagania programowe niezbędne do obsługi skryptów PHP;
zdefiniować pojęcie serwera WWW;
wymienić i opisać system baz danych współpracujących z PHP;
opisać budowę skryptu PHP;
opisać sposób uruchamiania skryptów PHP;
opisać funkcję pozwalającą na sprawdzenie wersji PHP;
wskazać domyślną lokalizację skryptów odczytywanych przez serwer WWW;
wyszczególnić różnice pomiędzy PHP a HTML.
Umiejętności:
Uczeń potrafi:
zainstalować zintegrowany system serwera WWW, PHP i MySQL, np. Triad, AppServ czy inny;
uruchomić serwer WWW;
sprawdzić, czy działa serwer WWW;
utworzyć skrypt sprawdzający wersję PHP.
Metody nauczania
pogadanka;
laboratoryjna z elementami pokazu.
Środki dydaktyczne
komputery z zainstalowaną przeglądarką internetową;
Uwarunkowania techniczne
lokalna sieć komputerowa składająca się ze stanowisk uczniowskich, z zainstalowanym IE i Power Point;
projektor multimedialny.
Przebieg lekcji
Etap | Zadanie | Przebieg realizacji | Uwagi do realizacji |
Faza przygotowawcza | – czynności organizacyjne (5 min) | ||
– wprowadzenie do tematu lekcji (5 min) |
| ||
Faza realizacyjna | – omówienie sposobu działania skryptów na serwerze WWW (10 min) |
| |
– instalacja PHP (10 min) |
| sourceforge.net/projects/phptriad/ www.appservnetwork.com/ www.krasnal.tk/ | |
– wprowadzenie do programowania w PHP (10 min) |
| ||
Faza podsumowująca | – podsumowanie lekcji (5 min) |
|
Bibliografia
[1] W. Choi, A. Kent, Ch. Lea, G. Prasad, Ch. Ullman, Od podstaw PHP4, Helion, Gliwice 2002.
[2] L. Helling, L. Thomson, PHP i MySQL. Tworzenie stron WWW. Vademecum profesjonalisty, Helion, Gliwice 2005.
Załączniki
Czas trwania lekcji:
1 x 45 minut