Grafy służą do modelowania różnych typów relacji i procesów w systemach fizycznych, biologicznych, społecznych i informacyjnych. Za pomocą wierzchołków oraz krawędzi przedstawiają wiele praktycznych sytuacji. Teoria grafów pozwala spojrzeć na problem z nieco innej perspektywy, opisać sytuację za pomocą połączeń lub powiązać relacje z pewnymi właściwościami.
W tym e‑materiale przyjrzymy się zastosowaniu teorii grafów w języku C++. Więcej informacji o teorii grafów znajdziesz w e‑materiale Wprowadzenie do teorii grafówWprowadzenie do teorii grafów.
Wyjaśnienie tego zagadnienia w kontekście pozostałych języków programowania znajdziesz w e‑materiałach:
Wprowadzenie do teorii grafów w języku JavaWprowadzenie do teorii grafów w języku Java,
Wprowadzenie do teorii grafów w języku PythonWprowadzenie do teorii grafów w języku Python.
Zapoznasz się z przykładową implementacją klasy grafu w języku C++.
Zaimplementujesz klasę grafu, zawierającą wszystkie potrzebne dane na temat wierzchołków, krawędzi i incydencji.
Rozwiążesz problemy związane z sąsiedztwem wierzchołków grafów.