Wiemy już, że programowanie obiektowe składa się z kilku zasad. W e‑materiale Zasady programowania obiektowegoZasady programowania obiektowego dowiedzieliśmy się, czym są abstrakcja, dziedziczenie, polimorfizm i hermetyzacja.
W tym e‑materiale zajmiemy się realizacją zasad programowania obiektowego w języku Java.
Ciekawi cię, jak wyglądają implementacje w innych językach programowania? Możesz się z nimi zapoznać w dwóch pozostałych e‑materiałach z tej serii:
Zasady programowania obiektowego w języku C++Zasady programowania obiektowego w języku C++,
Zasady programowania obiektowego w języku PythonZasady programowania obiektowego w języku Python.
Zaimplementujesz klasy w języku Java, które będą reprezentowały hierarchiczne struktury geometryczne.
Połączysz wiedzę o dziedziczeniu w języku Java z paradygmatami hermetyzacji oraz polimorfizmu.
Skonstruujesz model obiektowy struktur danych w języku Java, dzięki któremu obliczysz pola oraz obwody figur.