W tym e‑materiale powtarzamy wiadomości ze szkoły podstawowej.
Znamy już pojęcie algorytmu. W e‑materiale Algorytmy na co dzieńAlgorytmy na co dzień wyróżniliśmy również sposoby zapisu algorytmów – za pomocą listy kroków, schematu blokowego, pseudokodu, języka programowania. Dowiedzieliśmy się również, co to jest specyfikacja problemuspecyfikacja problemu oraz jak ją określać.
Zastanów się, z jakimi algorytmami spotykasz się w swoim codziennym życiu.
W tym e‑materiale skupimy się na metodzie zapisywania algorytmów za pomocą listy kroków. Wiele rozwiązań problemów z dziedziny fizyki czy matematyki jest zapisywanych właśnie za pomocą tej metody. Przykładem może być np. sprawdzenie, czy z trzech odcinków o zadanej długości można utworzyć trójkąt, lub przeliczanie jednostek podanych w różnych układach.
Jednak jeśli się zastanowisz, dostrzeżesz, że algorytmy towarzyszą ci również poza szkołą – np. wtedy, gdy wypłacasz pieniądze z bankomatu lub wymieniasz w kantorze złotówki na inne waluty.
Więcej informacji i ćwiczeń dotyczących zapisywania algorytmów znajdziesz w e‑materiałach:
Zapisywanie algorytmów za pomocą schematu blokowegoZapisywanie algorytmów za pomocą schematu blokowego,
Zapisywanie algorytmów za pomocą schematu blokowego – ćwiczeniaZapisywanie algorytmów za pomocą schematu blokowego – ćwiczenia,
Zapisywanie algorytmów za pomocą pseudokoduZapisywanie algorytmów za pomocą pseudokodu,
Zapisywanie algorytmów – zadania maturalneZapisywanie algorytmów – zadania maturalne.
Zapiszesz algorytmy za pomocą listy kroków.
Przeanalizujesz kilka algorytmów zapisanych za pomocą listy kroków.
Wykonasz kilka ćwiczeń kształtujących umiejętności zapisywania algorytmów za pomocą listy kroków.