Grafika wektorowa cz. 1 – pierwsze kroki w programie Inkscape
W tym e‑materiale przypominamy najważniejsze informacje na temat grafiki wektorowej. Kiedy warto sięgnąć po programy typu Inkscape, czy Adobe Ilustrator? A kiedy lepiej wybrać Gimp lub Adobe Photoshop?
Więcej informacji o grafice znajdziesz w e‑materiale Wstęp do grafiki komputerowejWstęp do grafiki komputerowej.
Zagadnienia dot. grafiki wektorowej zostały omówione także w e‑materiałach:
Grafika wektorowa cz. 2 – obiekty podstawoweGrafika wektorowa cz. 2 – obiekty podstawowe,
Grafika wektorowa cz. 3 – praca z kolorami i gradientamiGrafika wektorowa cz. 3 – praca z kolorami i gradientami,
Grafika wektorowa cz. 4 – operacje na obiektachGrafika wektorowa cz. 4 – operacje na obiektach,
Grafika wektorowa cz. 5 – warstwy i kadrowanieGrafika wektorowa cz. 5 – warstwy i kadrowanie.
Scharakteryzujesz zalety grafiki wektorowej.
Poznasz podstawowe narzędzia programu Inkscape.
Stworzysz w programie Inkscape prostą figurę geometryczną.