Ilustracja przedstawia kuchnię. W tle widać rząd brązowych szafek kuchennych z ciemnobrązowym blatem. Po lewej stronie stoi na nim brązowy kosz wypełniony pomarańczami. Dalej stoją dwa jasnopomarańczowe pojemniki na żywność z pokrywkami, a obok nich jest trzeci, mniejszy, jasnozielony. Po ich prawej stronie znajduje się zlew ze srebrnym kranem, a obok niego szklanka mleka, czerwono‑biały karton mleka, biała butelka z ciemnoniebieską nakrętką i białym napisem „1 L” na ciemnoniebieskiej etykiecie, mała zielona gruszka i dzbanek soku pomarańczowego. Całkiem po prawej stronie ilustracji jest wysoka srebrna lodówka. Powyżej szafek widać okno, przy którym stoi na parapecie zielona roślina w wysokim wazonie w beżowo‑czerwone pasy. Na pierwszym planie jest okrągły szary stół. Na jego blacie leży po lewej stronie pomarańcza z zielonym listkiem, a o nią jest oparta połówka drugiej pomarańczy. Obok stoi szklanka soku pomarańczowego i szklany dzbanek wypełniony takim samym sokiem. Na dzbanku jest biały napis: „2 L”. Na środku stołu znajduje się biały kubek z uchem, a dalej na prawo stoją trzy jednakowe butelki z wodą. Na każdej z nich znajduje się biały napis: „500 ml”. Po lewej stronie stołu widać brązowe krzesło. Po prawej stronie stoi mężczyzna. Ma blond włosy i wąsy, jest ubrany z granatowy sweter i długie niebieskie spodnie. W prawej ręce trzyma szklaną butelkę ze smoczkiem, na której widnieje napis: „250 ml”. Obok mężczyzny jest rudowłosa kobieta ubrana w zieloną bluzkę z krótkimi rękawami i długie czerwone spodnie. Trzyma w ramionach niemowlę zawinięte w różowy kocyk. Lewą ręką karmi dziecko mlekiem z butelki. Mężczyzna i kobieta patrzą na niemowlę. W dolnej części ilustracji znajduje się biała plansza z tekstem odczytywanym przez lektora o treści: „Czy zdarzyło ci się zastanawiać, po co się uczymy matematyki? Dla wielu z nas może ona wydawać się skomplikowanym i nieprzydatnym przedmiotem szkolnym. Jednak tak naprawdę matematyka nas otacza w życiu codziennym. Kiedy idziemy na zakupy i płacimy za produkty, używamy matematyki. Wybierając sok, sprawdzamy, ile ma objętości. Wybierając spodnie, patrzymy na rozmiar. Nawet sprawdzanie godziny odjazdu autobusu to matematyka. Dziś poznasz jednostki pojemności, które pomagają nam mierzyć ilość różnych płynów”.
Ilustracja przedstawia kuchnię. W tle widać rząd brązowych szafek kuchennych z ciemnobrązowym blatem. Po lewej stronie stoi na nim brązowy kosz wypełniony pomarańczami. Dalej stoją dwa jasnopomarańczowe pojemniki na żywność z pokrywkami, a obok nich jest trzeci, mniejszy, jasnozielony. Po ich prawej stronie znajduje się zlew ze srebrnym kranem, a obok niego szklanka mleka, czerwono‑biały karton mleka, biała butelka z ciemnoniebieską nakrętką i białym napisem „1 L” na ciemnoniebieskiej etykiecie, mała zielona gruszka i dzbanek soku pomarańczowego. Całkiem po prawej stronie ilustracji jest wysoka srebrna lodówka. Powyżej szafek widać okno, przy którym stoi na parapecie zielona roślina w wysokim wazonie w beżowo‑czerwone pasy. Na pierwszym planie jest okrągły szary stół. Na jego blacie leży po lewej stronie pomarańcza z zielonym listkiem, a o nią jest oparta połówka drugiej pomarańczy. Obok stoi szklanka soku pomarańczowego i szklany dzbanek wypełniony takim samym sokiem. Na dzbanku jest biały napis: „2 L”. Na środku stołu znajduje się biały kubek z uchem, a dalej na prawo stoją trzy jednakowe butelki z wodą. Na każdej z nich znajduje się biały napis: „500 ml”. Po lewej stronie stołu widać brązowe krzesło. Po prawej stronie stoi mężczyzna. Ma blond włosy i wąsy, jest ubrany z granatowy sweter i długie niebieskie spodnie. W prawej ręce trzyma szklaną butelkę ze smoczkiem, na której widnieje napis: „250 ml”. Obok mężczyzny jest rudowłosa kobieta ubrana w zieloną bluzkę z krótkimi rękawami i długie czerwone spodnie. Trzyma w ramionach niemowlę zawinięte w różowy kocyk. Lewą ręką karmi dziecko mlekiem z butelki. Mężczyzna i kobieta patrzą na niemowlę. W dolnej części ilustracji znajduje się biała plansza z tekstem odczytywanym przez lektora o treści: „Czy zdarzyło ci się zastanawiać, po co się uczymy matematyki? Dla wielu z nas może ona wydawać się skomplikowanym i nieprzydatnym przedmiotem szkolnym. Jednak tak naprawdę matematyka nas otacza w życiu codziennym. Kiedy idziemy na zakupy i płacimy za produkty, używamy matematyki. Wybierając sok, sprawdzamy, ile ma objętości. Wybierając spodnie, patrzymy na rozmiar. Nawet sprawdzanie godziny odjazdu autobusu to matematyka. Dziś poznasz jednostki pojemności, które pomagają nam mierzyć ilość różnych płynów”.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.