Podczas pracy z aplikacjami zorientowanymi obiektowo powinniśmy zdawać sobie sprawę z roli specyficznych funkcji: konstruktora i destruktora obiektów.
Więcej o programowaniu obiektowym znajdziesz w e‑materiale Programowanie obiektowe – projekt, etap IProgramowanie obiektowe – projekt, etap I.
Ogólne informacje na temat konstruktorów i destruktorów zostały omówione w e‑materiale Konstruktory i destruktoryKonstruktory i destruktory. Teraz zajmiemy się implementacją tych funkcji w języku C++.
Ciekawi cię, jak wyglądają implementacje w innych językach programowania? Możesz się z nimi zapoznać w dwóch pozostałych e‑materiałach z tej serii:
Konstruktory i destruktory w języku PythonKonstruktory i destruktory w języku Python,
Konstruktory i destruktory w języku JavaKonstruktory i destruktory w języku Java.
Przeanalizujesz informacje o programowaniu obiektowym.
Zaimplementujesz konstruktory i destruktory w języku C++.
Napiszesz własne programy obiektowe w języku C++.