Projektując relacyjną bazę danych, analizujemy sytuację, którą ma ona odzwierciedlać i wyodrębniamy z niej encje (Klienci, Produkty, Zamowienia itd.). Następnie podejmujemy decyzje dotyczące liczby i zawartości tabel reprezentujących encje. Kolejnym krokiem jest ustalenie charakteru powiązań między tabelami, narzucenie im pewnych wymagań i ograniczeń. W tym celu zadajemy pytania, czy jeden klient może złożyć wiele zamówień lub czy konkretne zamówienie musi dotyczyć tylko jednego klienta.
W materiale Budowa relacyjnej bazy danych, etap IBudowa relacyjnej bazy danych, etap I poznaliśmy typ relacji określanej mianem „jeden do wielu”. W tym e‑materiale dowiemy się o dwóch innych typach relacji, które mogą mieć zastosowanie w procesie projektowania relacyjnych baz danych.
Wyjaśnisz, kiedy należy stosować relacje typu „wiele do wielu” oraz „jeden do jednego”.
Zastosujesz w praktyce relacje „jeden do wielu”, „wiele do wielu” oraz „jeden do jednego”.
Zaprojektujesz i zaimplementujesz kilka baz danych oraz powiążesz tabele odpowiednimi relacjami w programie Microsoft Access lub LibreOffice Base.