W tym e‑materiale powtarzamy wiadomości ze szkoły podstawowej.
Programy, które pisaliśmy dotychczas, składały się z ciągów instrukcji warunkowych, iteracyjnych, poleceń wykonania operacji matematycznych, przedstawienia ich wyników itp. Dopóki programy są krótkie, nie zauważamy w ich kodach niedoskonałości. Sprawy komplikują się, gdy przystępujemy do rozwiązywania bardziej złożonych problemów – kod zbudowany z coraz dłuższych zestawów instrukcji staje się nieczytelny.
W tym e‑materiale omówimy nieco inne podejście do pisania programów i algorytmów. Dowiesz się, czym są funkcje, jak je definiować, w jaki sposób posługiwać się nimi oraz kiedy użycie funkcji okazuje się najlepszym rozwiązaniem.
Z implementacjami funkcji w poszczególnych językach programowania możesz się zapoznać w e‑materiałach:
Funkcje w języku C++Funkcje w języku C++,
Funkcje w języku JavaFunkcje w języku Java,
Funkcje w języku PythonFunkcje w języku Python.
Zapoznasz się z funkcjami i dowiesz się, jak je stosować.
Dowiesz się, w jakich przypadkach przekazywać parametry funkcji przez wartość, a w jakich przez referencję.
Przeanalizujesz kilka przykładów związanych z przekazywaniem parametrów podczas wywoływania funkcji.