Znasz już teorię ruchów Browna, nadszedł więc moment, aby prześledzić poruszanie się cząstki na ekranie. W tym e‑materiale zajmiemy się realizacją symulacji ruchów cząsteczki w języku Java. Aby to osiągnąć, wykorzystamy połączenie teorii dotyczącej procesu Wienera oraz praktycznej metody Monte Carlo.
Więcej teorii oraz ćwiczeń znajdziesz w:
Symulacja ruchów Browna metodą Monte CarloSymulacja ruchów Browna metodą Monte Carlo,
Symulacja ruchów Browna metodą Monte Carlo – zadania maturalneSymulacja ruchów Browna metodą Monte Carlo – zadania maturalne.
Ciekawi cię, jak wyglądają implementacje w innych językach programowania? Możesz się z nimi zapoznać w dwóch pozostałych materiałach z tej serii:
Symulacja ruchów Browna metodą Monte Carlo w języku PythonSymulacja ruchów Browna metodą Monte Carlo w języku Python,
Symulacja ruchów Browna metodą Monte Carlo w języku C++Symulacja ruchów Browna metodą Monte Carlo w języku C++.
Utworzysz szkic przykładowej trasy cząsteczki, poruszającej się zgodnie z ruchami Browna, wykorzystując możliwości graficzne języka Java.
Prześledzisz, w jaki sposób możesz przeprowadzić prezentację wyników symulacji w programie.
Zaimplementujesz prostą symulację, której wynik będziesz śledzić na bieżąco.
Przeanalizujesz sposób wykorzystania rozkładu normalnego Gaussa w języku Java.