Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R1OAgixOWoEmL
Ilustracja przedstawia wymieszane farby olejne tworzące pierścienie.

Symulacja ruchów Browna metodą Monte Carlo w języku Java

Źródło: Adrien Converse, domena publiczna.

Znasz już teorię ruchów Browna, nadszedł więc moment, aby prześledzić poruszanie się cząstki na ekranie. W tym e‑materiale zajmiemy się realizacją symulacji ruchów cząsteczki w języku Java. Aby to osiągnąć, wykorzystamy połączenie teorii dotyczącej procesu Wienera oraz praktycznej metody Monte Carlo.

Więcej teorii oraz ćwiczeń znajdziesz w:

Ciekawi cię, jak wyglądają implementacje w innych językach programowania? Możesz się z nimi zapoznać w dwóch pozostałych materiałach z tej serii:

Twoje cele
  • Utworzysz szkic przykładowej trasy cząsteczki, poruszającej się zgodnie z ruchami Browna, wykorzystując możliwości graficzne języka Java.

  • Prześledzisz, w jaki sposób możesz przeprowadzić prezentację wyników symulacji w programie.

  • Zaimplementujesz prostą symulację, której wynik będziesz śledzić na bieżąco.

  • Przeanalizujesz sposób wykorzystania rozkładu normalnego Gaussa w języku Java.