Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R1DQSFUEZeaMS
Zdjęcie przedstawia główny moduł Arduino , do którego podpięte są przewody połączeniowe łączące go z płytką stykową.

Arduino – kółko i krzyżyk, część 2

W pierwszej części tego e‑materiału zbudowaliśmy prostą wersję znanej gry w kółko i krzyżyk z wykorzystaniem diody dwukolorowej. Pozostając w tematyce poświęconej Arduino, będziemy kontynuować rozpoczęty tam projekt, ale tym razem udoskonalimy go i rozszerzymy o nowe elementy. Przede wszystkim dowiemy się, w jaki sposób możemy zwiększyć możliwości płytki Arduino w momencie, gdy zaczyna nam brakować pinów GPIO.

Twoje cele
  • Nauczysz się praktycznie zwiększać liczbę pinów GPIO.

  • Dowiesz się, na czym polega proces multipleksacji i demultipleksacji.

  • Zbudujesz na płytce stykowej poprawioną wersję gry w kółko i krzyżyk.