R1DQSFUEZeaMS
Zdjęcie przedstawia główny moduł Arduino, do którego podpięte są przewody połączeniowe łączące go z płytką stykową.

Arduino – kółko i krzyżyk, część 2

Źródło: Contentplus.pl Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.

W pierwszej części tego e‑materiału zbudowaliśmy prostą wersję znanej gry w kółko i krzyżyk z wykorzystaniem diody dwukolorowej. Pozostając w tematyce poświęconej Arduino, będziemy kontynuować rozpoczęty tam projekt, ale tym razem udoskonalimy go i rozszerzymy o nowe elementy. Przede wszystkim dowiemy się, w jaki sposób możemy zwiększyć możliwości płytki Arduino w momencie, gdy zaczyna nam brakować pinów GPIO.

Twoje cele
  • Nauczysz się praktycznie zwiększać liczbę pinów GPIO.

  • Dowiesz się, na czym polega proces multipleksacji i demultipleksacji.

  • Zbudujesz na płytce stykowej poprawioną wersję gry w kółko i krzyżyk.