Dead Malls
Martwe centra handlowe
Centra handlowe są jak serce danego miasta. To tam prężnie działają sklepy, liczni klienci przemierzają alejki i wartko toczy się życie towarzyskie nastolatków. Trudno wyobrazić sobie te miejsca bez kupujących, bez gwaru głosów i przyciszonej muzyki w tle. Jednak od wielu lat zauważalne jest zjawisko opuszczonych galerii handlowych, które z czasem stają się „martwymi”. Dlaczego tak się dzieje i jakie są tego przyczyny? Czy to zachodni trend, czy w Polsce też znajdziemy „martwe” centra handlowe? Jaka przyszłość czeka te miejsca? Jeśli zaciekawił cię ten temat, zapoznaj się z materiałem.
Na podstawie przeczytanych i wysłuchanych tekstów rozwiniesz słownictwo związane z zakupami, centrami handlowymi i potencjalnymi zagrożeniami w tej branży i wykorzystasz je w różnych kontekstach komunikacyjnych.
Stosując poznane wyrażenia oraz zwrot used to, opowiesz o wyglądzie czynnych i „martwych” galerii handlowych oraz o swoich dawnych i obecnych nawykach zakupowych.
Wykorzystując wiedzę z e‑materiału, zredagujesz wpis na bloga o tym, czym są „martwe” centra handlowe i co spowodowało, że się nimi stały.