RyEXLw7KhLDOw
Zdjęcie przedstawia wiele drewnianych i metalowych elementów gier planszowych na niebieskiej tkaninie. Są to kostki sześcienne z różnych odcieni drewna, drewniane figury przestrzenne, labirynty drewniane i tablice z ruchomymi, drewnianym puzzlami.

Zdobywanie punktów – Unity Hub, etap VII

Źródło: Jonathan Kemper, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unity Hub.

Ten e‑materiał jest siódmą częścią serii poświęconej programowi Unity Hub. Analizujemy w niej, jak stworzyć dwuwymiarową grę platformową. W projekcie przyjmujemy formułę, w której grający prowadzi postać przez platformy, omijając przeszkody i zbierając punkty. Jego celem jest dotarcie do końca poziomu z jak największą liczbą punktów i przejście do kolejnej planszy.

Pozostałe e‑materiały z serii:

Już wiesz

W dotychczasowych częściach serii stworzyliśmy grę, w której postać porusza się po platformach, może przechodzić na kolejny poziom lub stracić życie i odrodzić się na początku poziomu. Gracz spotyka na swojej drodze zarówno nieruchome przeszkody, jak i poruszających się po platformach przeciwników.

Twoje cele
  • Zaimplementujesz zdobywanie punktów przez gracza.

  • Stworzysz licznik punktów widoczny w scenie gry.

  • Rozwiążesz ćwiczenia utrwalające wiedzę o programie Unity Hub.