Zdobywanie punktów – Unity Hub, etap VII
Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unity Hub.
Ten e‑materiał jest siódmą częścią serii poświęconej programowi Unity Hub. Analizujemy w niej, jak stworzyć dwuwymiarową grę platformową. W projekcie przyjmujemy formułę, w której grający prowadzi postać przez platformy, omijając przeszkody i zbierając punkty. Jego celem jest dotarcie do końca poziomu z jak największą liczbą punktów i przejście do kolejnej planszy.
Pozostałe e‑materiały z serii:
Wprowadzenie oraz obiekty i kolizje między nimi – Unity Hub, etap IWprowadzenie oraz obiekty i kolizje między nimi – Unity Hub, etap I,
Implementacja skoku postaci – Unity Hub, etap IIImplementacja skoku postaci – Unity Hub, etap II,
Animacje i przejścia między nimi – Unity Hub, etap IIIAnimacje i przejścia między nimi – Unity Hub, etap III,
Prefaby i ruch kamery – Unity Hub, etap IVPrefaby i ruch kamery – Unity Hub, etap IV,
Przerywanie rozgrywki, odradzanie postaci i awans do kolejnego poziomu – Unity Hub, etap VPrzerywanie rozgrywki, odradzanie postaci i awans do kolejnego poziomu – Unity Hub, etap V,
Przeciwnik – Unity Hub, etap VIPrzeciwnik – Unity Hub, etap VI,
Ulepszenie projektu i eksport gry – Unity Hub, etap VIIIUlepszenie projektu i eksport gry – Unity Hub, etap VIII.
W dotychczasowych częściach serii stworzyliśmy grę, w której postać porusza się po platformach, może przechodzić na kolejny poziom lub stracić życie i odrodzić się na początku poziomu. Gracz spotyka na swojej drodze zarówno nieruchome przeszkody, jak i poruszających się po platformach przeciwników.
Zaimplementujesz zdobywanie punktów przez gracza.
Stworzysz licznik punktów widoczny w scenie gry.
Rozwiążesz ćwiczenia utrwalające wiedzę o programie Unity Hub.