R5U8Fiq6ZtFPf
Zdjęcie przedstawia dwie dziewczynki, które pochylają się wspólnie nad zeszytem. Dziewczynka po lewej stronie zdjęcia zapisuje coś ołówkiem w zeszycie. Ma blond włosy z grzywką, ubrana jest w czerwony sweter. Dziewczynka po prawej ma ciemne włosy, w ręku trzyma kolorowe koraliki, ubrana jest w białą bluzkę w kropki. W tle widoczna jest półka z książkami.

Rozwój i reformy szkolnictwa

Źródło: domena publiczna.

Polska szkoła na przestrzeni ostatnich 30 lat jest reformowana nieustannie. Zmiany te dotyczą zarówno systemu oświaty, jak i podstawy programowej. Oceniane są też różnie. Zwolennicy reform podkreślają, że podwyższą one poziom nauczania, wyrównają szanse uczniów oraz dostosują system edukacji do rynku pracy. Przeciwnicy zaś twierdzą, że będzie odwrotnie.

Zastanów się nad celowością wprowadzania reform w polskim szkolnictwie, ich przygotowaniem, przeprowadzeniem i skutkami.

Twoje cele
  • Zdefiniujesz pojęcie systemu oświaty.

  • Scharakteryzujesz obowiązek szkolny i obowiązek nauki w Polsce.

  • Przeanalizujesz kolejne reformy polskiego systemu edukacji.

  • Ocenisz skutki kolejnych reform.