Animacje i przejścia między nimi – Unity Hub, etap III
Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unity Hub.
Ten e‑materiał jest trzecią częścią serii poświęconej programowi Unity Hub. Analizujemy w niej, jak stworzyć dwuwymiarową grę platformową. W projekcie przyjmujemy formułę, w której grający prowadzi postać przez platformy, omijając przeszkody i zbierając punkty. Jego celem jest dotarcie do końca poziomu z jak największą liczbą punktów i przejście do kolejnej planszy.
Pozostałe materiały z serii:
Wprowadzenie oraz obiekty i kolizje między nimi – Unity Hub, etap IWprowadzenie oraz obiekty i kolizje między nimi – Unity Hub, etap I,
Implementacja skoku postaci – Unity Hub, etap IIImplementacja skoku postaci – Unity Hub, etap II,
Prefaby i ruch kamery – Unity Hub, etap IVPrefaby i ruch kamery – Unity Hub, etap IV,
Przerywanie rozgrywki, odradzanie postaci i awans do kolejnego poziomu – Unity Hub, etap VPrzerywanie rozgrywki, odradzanie postaci i awans do kolejnego poziomu – Unity Hub, etap V,
Przeciwnik – Unity Hub, etap VIPrzeciwnik – Unity Hub, etap VI,
Zdobywanie punktów – Unity Hub, etap VIIZdobywanie punktów – Unity Hub, etap VII,
Ulepszenie projektu i eksport gry – Unity Hub, etap VIIIUlepszenie projektu i eksport gry – Unity Hub, etap VIII.
W poprzednich częściach serii dowiedzieliśmy się, jak stworzyć obiekty – w tym bohatera gry – i nadać im tekstury. Zaimplementowaliśmy sposób sterowania postacią, dodaliśmy również funkcjonalność skoku.
Stworzysz w programie Unity Hub animacje: spoczynku, chodzenia, skoku i upadku.
Dodasz do gry przejścia między animacjami ruchu bohatera.
Zaimplementujesz w języku C# warunki przejść między animacjami postaci.