R1MRxNA2PPwvk
Ilustracja przedstawia różne, drewniane bądź metalowe łamigłówki.

Animacje i przejścia między nimi – Unity Hub, etap III

Źródło: Jonathan Kemper, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unity Hub.

Ten e‑materiał jest trzecią częścią serii poświęconej programowi Unity Hub. Analizujemy w niej, jak stworzyć dwuwymiarową grę platformową. W projekcie przyjmujemy formułę, w której grający prowadzi postać przez platformy, omijając przeszkody i zbierając punkty. Jego celem jest dotarcie do końca poziomu z jak największą liczbą punktów i przejście do kolejnej planszy.

Pozostałe materiały z serii:

Już wiesz

W poprzednich częściach serii dowiedzieliśmy się, jak stworzyć obiekty – w tym bohatera gry – i nadać im tekstury. Zaimplementowaliśmy sposób sterowania postacią, dodaliśmy również funkcjonalność skoku.

Twoje cele
  • Stworzysz w programie Unity Hub animacje: spoczynku, chodzenia, skoku i upadku.

  • Dodasz do gry przejścia między animacjami ruchu bohatera.

  • Zaimplementujesz w języku C# warunki przejść między animacjami postaci.