Żaba, księżniczka, kamienie i muchy – informatyczne rozwiązanie problemu związanego z tablicą
Ten e‑materiał należy do serii Zadanie z gwiazdką.
Bohaterowie z bajek i legend najczęściej poddawani się różnym próbom odwagi, szlachetności, muszą wykazać się rozlicznymi cnotami oraz talentami. A jaka byłaby ich reakcja, gdyby musieli zmierzyć się z zadaniem matematycznym lub programistycznym?
W zadaniu, które postawimy przed tobą w tym materiale, wykorzystamy informacje dotyczące tablic.
Treści te zostały poruszone w następujących e‑materiałach:
Tablice jednowymiaroweTablice jednowymiarowe,
Tablice jednowymiarowe w języku C++Tablice jednowymiarowe w języku C++,
Tablice jednowymiarowe w języku JavaTablice jednowymiarowe w języku Java,
Tablice jednowymiarowe w języku PythonTablice jednowymiarowe w języku Python,
Tablice jednowymiarowe – zadania maturalneTablice jednowymiarowe – zadania maturalne.
Wykorzystasz wiedzę na temat tablic, by rozwiązać problem.
Zaprojektujesz rozwiązanie problemu za pomocą listy kroków lub pseudokodu.
Rozwiążesz przykładowe zadanie, wykorzystując swoją wiedzę dotyczącą tablic i zapiszesz rozwiązanie za pomocą wybranego języka programowania.