Wyobraźmy sobie sytuację, w której musimy sprawdzić, czy punkt należy do wnętrza kwadratu. Mając przed sobą rysunek figury i zaznaczony na nim punkt, bez trudu odpowiemy na to pytanie.
Jak w takiej sytuacji poradzi sobie komputer? Brakuje mu zdolności, by stwierdzić to „na pierwszy rzut oka” – będzie musiał wykonać serię obliczeń, a następnie poprawnie zinterpretować ich wyniki.
W tym e‑materiale poznasz kilka najpowszechniejszych algorytmów związanych z problemami geometrycznymi. Algorytmy geometryczne stosuje się w wielu dziedzinach informatyki – od programowania gier komputerowych po tworzenie zaawansowanych symulacji fizycznych.
Podobne zagadnienia znajdziesz w e‑materiałach:
Schematy rozgałęzione i algorytmy złożoneSchematy rozgałęzione i algorytmy złożone,
Proste algorytmy rozgałęzioneProste algorytmy rozgałęzione,
Czy algorytm jest poprawny?Czy algorytm jest poprawny?,
Schematy rozgałęzione i algorytmy złożone – zadania maturalneSchematy rozgałęzione i algorytmy złożone – zadania maturalne.
Przeanalizujesz pojęcie geometrii analitycznej i zdefiniujesz przedmiot badań geometrycznych.
Prześledzisz, czy punkt zdefiniowany za pomocą dwóch liczb leży na dowolnej prostej opisanej równaniem lub dwoma innymi punktami.
Opiszesz zasadę działania uniwersalnego algorytmu sprawdzającego, czy punkt należy do wielokąta wypukłego.