RvZgcYyddQ2PB
Zdjęcie przedstawia wnętrze dużego salonu sklepowego. Po lewej stronie widoczne są wiszące na wieszakach ubrania. W środku, przy jednej z kolumn, widoczne są wieszaki z ubraniami. Po prawej stronie widoczne są szklane gabloty ustawione na wysokich postumentach.

The Art of Visual Merchandising

Źródło: dostępny w internecie: www.pexels.com [dostęp 31.08.2022], domena publiczna.

Visual merchandising: sztuka kreowania ekspozycji

Przypomnij sobie ostatnią wizytę w sklepie tradycyjnym lub wirtualnym. Jak były prezentowane produkty? Czy pamiętasz muzykę, zapach, kolory? Żaden element nie był przypadkowy. To wszystko łączy się z działaniami mającymi na celu zwiększenie sprzedaży danego produktu. Zapoznaj się z e‑materiałem, aby wiedzieć więcej o pojęciu visual merchandisingu i zostać świadomym klientem dostrzegającym przemyślane działania stosowane przez sklepy. 

pl
Twoje cele
  • Na podstawie przeczytanych i wysłuchanych tekstów rozwiniesz słownictwo dotyczące visual merchandisingu; nowo poznanych zwrotów użyjesz w różnych kontekstach, m.in. by opowiedzieć o pracy osób kreujących ekspozycje.

  • Nauczysz się podstawowych zasad ekspozycji towaru według visual merchandisingu i wskażesz ich zastosowanie w przedstawionym materiale ikonograficznym.

  • Korzystając z informacji zawartych w e‑materiale oraz poznanego słownictwa, napiszesz do kolegi/koleżanki e‑mail, w którym opiszesz zalety zastosowania zasad merchandisingu w odwiedzonym przez ciebie sklepie.