Feedback-Kultur in der Schule
Kultura informacji zwrotnych w szkole
W dobie rozwoju edukacji informacja zwrotna (das Feedback) zyskuje na znaczeniu. Dziś nie tylko nauczyciel może przekazać wskazówki uczniowi, lecz także uczeń może podzielić się swoimi refleksjami z nauczycielem i tym samym mieć wpływ na kształtowanie i przebieg lekcji. Aby informacja zwrotna (die Rückmeldung) spełniała swoją rolę, była elementem wsparcia i przynosiła korzyści, musi być rzeczowa (sachlich) i konkretna. Wyrażanie krytyki w sposób konstruktywny (konstruktiv) i nieoceniający (nicht wertend) jest na pewno nie lada wyzwaniem (die Herausforderung) zarówno dla nauczycieli, jak i dla uczniów. W tym e‑materiale przyjrzysz się zasadom efektywnego udzielania informacji zwrotnej i spróbujesz wykorzystać je w praktyce.
Opowiesz, czym jest informacja zwrotna i jakie ma znaczenie.
Wyjaśnisz, jak efektywnie udzielać informacji zwrotnej.
Sformułujesz informację zwrotną.