W poprzednich e‑materiałach poznaliśmy podstawy programowania obiektowego – wiemy już, co to jest klasa, znamy także pojęcie dziedziczenia. W tym e‑materiale skupimy się na kolejnych pojęciach: dowiesz się, czym są konstruktory oraz destruktory.
Jeśli chcesz przypomnieć sobie podstawy programowania obiektowego, znajdziesz je w e‑materiale:
Wstęp do programowania obiektowegoWstęp do programowania obiektowego
Implementacja w poszczególnych językach programowania została przedstawiona w e‑materiałach:
Konstruktory i destruktory w języku C++Konstruktory i destruktory w języku C++,
Konstruktory i destruktory w języku JavaKonstruktory i destruktory w języku Java,
Konstruktory i destruktory w języku PythonKonstruktory i destruktory w języku Python.
Wyjaśnisz, czym są konstruktory i destruktory oraz jakie funkcje pełnią w programowaniu obiektowym.
Wymienisz typy konstruktorów i scharakteryzujesz je.
Wykonasz kilka ćwiczeń sprawdzających wiedzę z podstaw programowania obiektowego.