R1cjFdx4IrmHM
Fotografia przedstawia ulicę, na której stoi koparka i biało‑czerwone znaki ostrzegawcze.

Konstruktory i destruktory

Źródło: Matthew Hamilton, domena publiczna.

W poprzednich e‑materiałach poznaliśmy podstawy programowania obiektowego – wiemy już, co to jest klasa, znamy także pojęcie dziedziczenia. W tym e‑materiale skupimy się na kolejnych pojęciach: dowiesz się, czym są konstruktory oraz destruktory.

Jeśli chcesz przypomnieć sobie podstawy programowania obiektowego, znajdziesz je w e‑materiale:

Implementacja w poszczególnych językach programowania została przedstawiona w e‑materiałach:

Twoje cele
  • Wyjaśnisz, czym są konstruktory i destruktory oraz jakie funkcje pełnią w programowaniu obiektowym.

  • Wymienisz typy konstruktorów i scharakteryzujesz je.

  • Wykonasz kilka ćwiczeń sprawdzających wiedzę z podstaw programowania obiektowego.