Dotychczas w projekcie gry stworzyliśmy podstawy sterowania i grafiki. Teraz dowiemy się, w jaki sposób z pliku można wczytać dane inicjujące rozgrywkę. Zaimplementujemy również podstawy rozgrywki. Ten e‑materiał pokazuje, jakie problemy można napotkać w praktyce, w trakcie implementowania prostej gry.
Więcej informacji o projekcie związanym z programowaniem obiektowym znajdziesz w e‑materiałach:
Programowanie obiektowe – projekt, etap IProgramowanie obiektowe – projekt, etap I,
Programowanie obiektowe – projekt, etap IIProgramowanie obiektowe – projekt, etap II,
Programowanie obiektowe – projekt, etap IIIProgramowanie obiektowe – projekt, etap III,
Programowanie obiektowe – projekt, etap IVProgramowanie obiektowe – projekt, etap IV,
Programowanie obiektowe – projekt, etap VProgramowanie obiektowe – projekt, etap V,
Programowanie obiektowe – projekt, etap VIProgramowanie obiektowe – projekt, etap VI,
Programowanie obiektowe – projekt, etap VIIIProgramowanie obiektowe – projekt, etap VIII,
Programowanie obiektowe – projekt, etap IXProgramowanie obiektowe – projekt, etap IX.
Zaktualizujesz swój program, aby pobierał z pliku ustawienia rozgrywki.
Stworzysz działający prototyp dwóch podstawowych mechanik rozgrywki.
Przygotujesz czytelny plik konfiguracyjny.