Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R4DHPM3PDQu13
Zdjęcie przedstawia regał z dwoma rzędami szafek w różnych kolorach.

Jakiej szkoły chcemy?

Źródło: moren hsu, domena publiczna.

„Obyś cudze dzieci uczył” – to przekleństwo funkcjonuje w wielu językach i jest tak stare, że nikt chyba już nie wie, kto użył go po raz pierwszy. Dlaczego? Może z tego powodu, że do dziś nie wymyślono idealnej szkoły? Pomysłów było wiele, ale czy trafnych? Jak należy uczyć, by przynosiło to realne korzyści uczniom? I czy w ogóle szkoła jest dla uczniów?

Twoje cele
  • Scharakteryzujesz problemy, z jakimi spotyka się młodzież polska w swoich środowiskach szkolnych.

  • Ocenisz, na podstawie badań sondażowych, stan zagrożenia młodzieży zjawiskami patologicznymi w szkole (stres, przemoc, substancje psychoaktywne).

  • Ustalisz, co można by zmienić w twojej szkole, aby lepiej się w niej uczyło.