Zdjęcie przedstawia biurko, na którym leży otwarty laptop oraz zamknięte i otwarte teczki z dokumentami. Widoczne są też dłonie kobiety. W jednej trzyma kawę, w drugiej telefon komórkowy.
Dos and Don'ts am Arbeitsplatz
Źródło: Pixabay, domena publiczna.
Co należy, a czego nie należy robić w pracy
Każdemu zdarzyło się popełnić gafę (einen Fauxpas begehen). Jednak dobrych manier (gute Manieren) można się nauczyć, a ci, którzy chcą odnieść sukces w swojej karierze, potrzebują ich bardziej niż inni. Wielu menedżerów oraz specjalistów od rozwoju kariery uważa, że maniery są niezwykle ważne. Dobre zachowanie (höfliches Benehmen) może mieć bezpośredni wpływ na osiągnięcie sukcesu także w pracy. W tej lekcji znajdziesz kilka wskazówek z poradnika dobrych manier (der Knigge), które warto znać, zanim sama/sam rozpoczniesz pracę zawodową.
Twoje cele
Wyjaśnisz, czym jest cyberslacking.
Podasz przykłady stosownych zachowań w różnych sytuacjach w pracy.
Przedstawisz swoje zachowanie w konkretnych sytuacjach.