Wraz z rozwojem kariery każdego programisty przychodzi moment, by zacząć pisać programy obiektowo. W ten sposób tworzony jest praktycznie każdy zaawansowany projekt programistyczny, w tym również gry i aplikacje. Dzięki programowaniu obiektowemu możemy wielokrotnie wykorzystywać duże sekcje tego samego kodu bez konieczności jego przepisywania, dodatkowo w sposób bardziej intuicyjny niż kopiowanie długich, skomplikowanych funkcji.
Implementację w poszczególnych językach programowania przedstawiamy w e‑materiałach:
Wstęp do programowania obiektowego w języku C++Wstęp do programowania obiektowego w języku C++,
Wstęp do programowania obiektowego w języku JavaWstęp do programowania obiektowego w języku Java,
Wstęp do programowania obiektowego w języku PythonWstęp do programowania obiektowego w języku Python.
Prześledzisz i wyjaśnisz, czym jest klasa w kontekście programowania obiektowego.
Scharakteryzujesz pojęcie obiektu.
Przeanalizujesz, na czym polega dziedziczenie klas.