Rh3ERGdKL1KeL
Zdjęcie przedstawia rozłożone elementy komputera, na przykład płytę główną, śrubki, elementy obudowy.

Wstęp do programowania obiektowego

Źródło: Alexander Andrews, domena publiczna.

Wraz z rozwojem kariery każdego programisty przychodzi moment, by zacząć pisać programy obiektowo. W ten sposób tworzony jest praktycznie każdy zaawansowany projekt programistyczny, w tym również gry i aplikacje. Dzięki programowaniu obiektowemu możemy wielokrotnie wykorzystywać duże sekcje tego samego kodu bez konieczności jego przepisywania, dodatkowo w sposób bardziej intuicyjny niż kopiowanie długich, skomplikowanych funkcji.

Implementację w poszczególnych językach programowania przedstawiamy w e‑materiałach:

Twoje cele
  • Prześledzisz i wyjaśnisz, czym jest klasa w kontekście programowania obiektowego.

  • Scharakteryzujesz pojęcie obiektu.

  • Przeanalizujesz, na czym polega dziedziczenie klas.