Wprowadzenie
Instrumenty perkusyjneInstrumenty perkusyjne
Wyróżniamy dwie grupy instrumentów perkusyjnych:Wyróżniamy dwie grupy instrumentów perkusyjnych:
1. O nieokreślonej wysokości dźwięku (niemelodyczne) - na tych instrumentach nie można wydobyć dźwięku o określonej wysokości i zagrać melodii, ale można zagrać rytm. Do tej grupy zaliczamy:O nieokreślonej wysokości dźwięku (niemelodyczne) - na tych instrumentach nie można wydobyć dźwięku o określonej wysokości i zagrać melodii, ale można zagrać rytm. Do tej grupy zaliczamy:
werbel,werbel,
tamburyn,tamburyn,
gong,gong,
talerze,talerze,
trójkąt,trójkąt,
kastaniety.kastaniety.
2. O określonej wysokości dźwięku (melodyczne) – to znaczy, że można na tych instrumentach zagrać dźwięki i wykonać melodię:O określonej wysokości dźwięku (melodyczne) – to znaczy, że można na tych instrumentach zagrać dźwięki i wykonać melodię:
ksylofon,ksylofon,
wibrafon,wibrafon,
dzwony,dzwony,
dzwonki,dzwonki,
czelesta,czelesta,
kotły.kotły.
Twoje celeTwoje cele
Poznasz instrumenty perkusyjne i rozpoznasz ich dźwięk.Poznasz instrumenty perkusyjne i rozpoznasz ich dźwięk.
Ocenisz wpływ muzyki na nastrój i samopoczucie człowieka.Ocenisz wpływ muzyki na nastrój i samopoczucie człowieka.
Wysłuchasz opowiadania pt. „Czasem słońce, czasem deszcz”.Wysłuchasz opowiadania pt. „Czasem słońce, czasem deszcz”.
Odnajdziesz w dostępnych źródłach informacje na temat instrumentarium Orffa.Odnajdziesz w dostępnych źródłach informacje na temat instrumentarium Orffa.
Narysujesz i opiszesz wybrany przez siebie instrument perkusyjny.Narysujesz i opiszesz wybrany przez siebie instrument perkusyjny.
Wykonasz grzechotki muzyczne.Wykonasz grzechotki muzyczne.
Uzupełnisz tekst wyrazami z rozsypanki wyrazowej.Uzupełnisz tekst wyrazami z rozsypanki wyrazowej.
Sprawdzisz swoje umiejętności matematyczne w zakresie mnożenia, dodawania i odejmowania.Sprawdzisz swoje umiejętności matematyczne w zakresie mnożenia, dodawania i odejmowania.