Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
RcDnhL7goVUn5
Zdjęcie przedstawia monitor, na którym wyświetlany jest kod.

Zasady programowania obiektowego

Źródło: domena publiczna.

Programowanie obiektowe jest jednym z wielu paradygmatów programowania. Programy napisane w oparciu o ten paradygmat są definiowane za pomocą obiektów, czyli elementów łączących dane (stan) z metodami (zachowaniem). Stworzony w ten sposób program traktujemy jako zbiór obiektów potrafiących komunikować się między sobą.

Modele programowania zmieniały się wraz z doświadczeniem programistów. Z biegiem lat powstał model programowania obiektowego, na który składa się kilka różnych założeń, omówionych w tym e‑materiale.

Więcej informacji o zasadach programowania obiektowego znajdziesz w e‑materiałach:

Twoje cele
  • Przeanalizujesz zasady programowania obiektowego.

  • Skonstruujesz modele klas, które mogą posłużyć jako podstawa do tworzenia kolejnych projektów.

  • Prześledzisz mechanizmy, dzięki którym możliwa jest realizacja zasad programowania obiektowego.