Programowanie obiektowe jest jednym z wielu paradygmatów programowania. Programy napisane w oparciu o ten paradygmat są definiowane za pomocą obiektów, czyli elementów łączących dane (stan) z metodami (zachowaniem). Stworzony w ten sposób program traktujemy jako zbiór obiektów potrafiących komunikować się między sobą.
Modele programowania zmieniały się wraz z doświadczeniem programistów. Z biegiem lat powstał model programowania obiektowego, na który składa się kilka różnych założeń, omówionych w tym e‑materiale.
Więcej informacji o zasadach programowania obiektowego znajdziesz w e‑materiałach:
Zasady programowania obiektowego w języku C++Zasady programowania obiektowego w języku C++,
Zasady programowania obiektowego w języku JavaZasady programowania obiektowego w języku Java,
Zasady programowania obiektowego w języku PythonZasady programowania obiektowego w języku Python.
Przeanalizujesz zasady programowania obiektowego.
Skonstruujesz modele klas, które mogą posłużyć jako podstawa do tworzenia kolejnych projektów.
Prześledzisz mechanizmy, dzięki którym możliwa jest realizacja zasad programowania obiektowego.