Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
RKL0vhyZ4wMVf
Zdjęcie przedstawia telefon leżący na otwartym kalendarzu.

Algorytmy tekstowe

Źródło: Jessica Lewis, domena publiczna.

Algorytmy tekstowe są przydatne do przetwarzania oraz przeszukiwania danych tekstowych. Jeden z nich już poznaliśmy, to algorytm Knutha‑Morrisa‑PrattaPAWg1Xbykalgorytm Knutha‑Morrisa‑Pratta.

Używamy ich, korzystając z edytora tekstu czy klienta e‑mail. Znajdują również zastosowanie w grach. Możemy je wykorzystać, projektując implementację popularnej gry w wisielca.

Implementację algorytmów tekstowych w wybranych językach programowania znajdziesz w e‑materiałach:

Twoje cele
  • Prześledzisz algorytm realizujący założenia gry w wisielca, zapisany za pomocą pseudokodu.

  • Rozwiążesz kilka zadań sprawdzających znajomość algorytmów tekstowych.

  • Przeanalizujesz sposoby rozbudowania gry w wisielca o dodatkowe funkcje.