Algorytmy tekstowe są przydatne do przetwarzania oraz przeszukiwania danych tekstowych. Jeden z nich już poznaliśmy, to algorytm Knutha‑Morrisa‑Prattaalgorytm Knutha‑Morrisa‑Pratta.
Używamy ich, korzystając z edytora tekstu czy klienta e‑mail. Znajdują również zastosowanie w grach. Możemy je wykorzystać, projektując implementację popularnej gry w wisielca.
Implementację algorytmów tekstowych w wybranych językach programowania znajdziesz w e‑materiałach:
Algorytmy tekstowe w języku C++Algorytmy tekstowe w języku C++,
Algorytmy tekstowe w języku JavaAlgorytmy tekstowe w języku Java,
Algorytmy tekstowe w języku PythonAlgorytmy tekstowe w języku Python.
Prześledzisz algorytm realizujący założenia gry w wisielca, zapisany za pomocą pseudokodu.
Rozwiążesz kilka zadań sprawdzających znajomość algorytmów tekstowych.
Przeanalizujesz sposoby rozbudowania gry w wisielca o dodatkowe funkcje.