Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
RykU5dIb82jb0
Zdjęcie przedstawia spadające sześcienne kostki do gry.

Generowanie liczb pseudolosowych w języku Java

Źródło: Riho Kroll, domena publiczna.

Liczby losowe oraz pseudolosowe mają wiele zastosowań praktycznych, poznaliśmy je w e‑materiale Liczby pseudolosowePBv2WG9cCLiczby pseudolosowe. Programy służące do generowania takich liczb mogą być wykorzystywane w firmach zajmujących się grami losowymi.

Z tego e‑materiału dowiesz się, jak przy pomocy języka Java wygenerować liczby pseudolosowe.

Ciekawi cię, jak wyglądają implementacje algorytmu generowania liczb pseudolosowych w innych językach programowania? Możesz się z nimi zapoznać w dwóch pozostałych e‑materiałach z tej serii:

Więcej zadań? Sięgnij do Generowanie liczb pseudolosowych – zadania maturalneP14NpkVogGenerowanie liczb pseudolosowych – zadania maturalne.

Ten e‑materiał poświęcimy właśnie losowaniu przypadkowych liczb w programach napisanych w języku Java.

Twoje cele
  • Wyjaśnisz, jak w języku Java generować liczby pseudolosowe.

  • Przeanalizujesz program realizujący zadanie losowania liczb należących do zakresu określonego przez użytkownika.

  • Rozwiążesz zadania wymagające zastosowania generatora liczb pseudolosowych.