Materiał jest częścią serii „Statystycznie rzecz biorąc”.
„Rodzina (…) nie cieszy, gdy jest, lecz kiedy jej nie ma, samotnyś jak pies”. „Z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach”. „Pochodzą z dobrej rodziny”. „To się zdarza w najlepszych rodzinach”.
Jak widać, o rodzinie można różnie mówić. Ale jak w niej żyć, żeby to było dobre życie, a nie walka o przetrwanie?
Scharakteryzujesz podstawowe funkcje rodziny ze szczególnym uwzględnieniem różnych wymiarów funkcji opiekuńczej i emocjonalnej.
Rozpoznasz we współczesnych zjawiskach społecznych komponenty kryzysu rodziny i przeanalizujesz negatywne dla młodzieży konsekwencje tego kryzysu.
Opracujesz przykładowy projekt obejmujący zestawy działań mających wpływać na podniesienie poziomu realizacji funkcji opiekuńczej i emocjonalnej w rodzinach z dysfunkcjami wychowawczymi.