Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
R10kKsMZhvRpK
Zdjęcie przedstawia stojących naprzeciw siebie kobietę i mężczyznę. Mężczyzna trzyma w uniesionych rękach małe dziecko. Kobieta je podtrzymuje.

Relacje rodzinne w świetle badań statystycznych

Źródło: Marcos Paulo Prado, domena publiczna.

Materiał jest częścią serii „Statystycznie rzecz biorąc”.

„Rodzina (…) nie cieszy, gdy jest, lecz kiedy jej nie ma, samotnyś jak pies”. „Z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach”. „Pochodzą z dobrej rodziny”. „To się zdarza w najlepszych rodzinach”.

Jak widać, o rodzinie można różnie mówić. Ale jak w niej żyć, żeby to było dobre życie, a nie walka o przetrwanie?

Twoje cele
  • Scharakteryzujesz podstawowe funkcje rodziny ze szczególnym uwzględnieniem różnych wymiarów funkcji opiekuńczej i emocjonalnej.

  • Rozpoznasz we współczesnych zjawiskach społecznych komponenty kryzysu rodziny i przeanalizujesz negatywne dla młodzieży konsekwencje tego kryzysu.

  • Opracujesz przykładowy projekt obejmujący zestawy działań mających wpływać na podniesienie poziomu realizacji funkcji opiekuńczej i emocjonalnej w rodzinach z dysfunkcjami wychowawczymi.