Relacje rodzinne w świetle badań statystycznych
Materiał jest częścią serii „Statystycznie rzecz biorąc”.
„Rodzina (…) nie cieszy, gdy jest, lecz kiedy jej nie ma, samotnyś jak pies”. „Z rodziną najlepiej wychodzi się na zdjęciach”. „Pochodzą z dobrej rodziny”. „To się zdarza w najlepszych rodzinach”.
Jak widać, o rodzinie można różnie mówić. Ale jak w niej żyć, żeby to było dobre życie, a nie walka o przetrwanie?
Scharakteryzujesz podstawowe funkcje rodziny ze szczególnym uwzględnieniem różnych wymiarów funkcji opiekuńczej i emocjonalnej.
Rozpoznasz we współczesnych zjawiskach społecznych komponenty kryzysu rodziny i przeanalizujesz negatywne dla młodzieży konsekwencje tego kryzysu.
Opracujesz przykładowy projekt obejmujący zestawy działań mających wpływać na podniesienie poziomu realizacji funkcji opiekuńczej i emocjonalnej w rodzinach z dysfunkcjami wychowawczymi.