Klasa szkolna. W tle, na ścianie, wiszą: zielona tablica, półka i kartka z literami alfabetu. Na tablicy widać słowo „abecadło” podzielone na sylaby: A – be – ca – dło. Na półce leżą po lewej stronie dwie książki, a obok nich, po prawej stronie, stoi zielona roślina w doniczce. W centralnej części pokoju jest długi drewniany stół. Stoją przy nim dwa krzesełka, jedno po lewej, a drugie po prawej stronie. Przy prawym krzesełku stoi na podłodze zielona roślina w doniczce, a przy lewym krzesełku jest ustawiona na podłodze niewielka żółta skrzynka z rulonami kolorowego papieru. Na stole leżą powycinane kolorowe literki oraz kolorowe kartki z narysowanymi na nich literami. Na lewym krzesełku siedzi uśmiechnięta Maja. Trzyma w jednej ręce nożyczki i układa obok siebie powycinane literki. Na prawym krześle siedzi Franek. W jednej ręce trzyma nożyczki, a w drugiej fioletową kartkę z narysowaną na niej literką. Franek wycina literkę z kartki. Na ilustracji znajduje się także biała plansza z tekstem: „Litera to znak, który możemy zapisać, później zobaczyć, a na końcu przeczytać. Litery dzielimy na duże i małe. Duże to te, którymi zaczynamy zdania, zapisujemy imiona i nazwiska oraz nazwy własne, na przykład Księżyc, Ziemia. Małymi literami zapisujemy większość wyrazów – rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki. W alfabecie polskim są trzydzieści dwie litery. A czym różnią się litery i głoski? Litery widzimy i zapisujemy, a głoski słyszymy”. Po kliknięciu w planszę odtwarza się nagranie dźwiękowe.
Klasa szkolna. W tle, na ścianie, wiszą: zielona tablica, półka i kartka z literami alfabetu. Na tablicy widać słowo „abecadło” podzielone na sylaby: A – be – ca – dło. Na półce leżą po lewej stronie dwie książki, a obok nich, po prawej stronie, stoi zielona roślina w doniczce. W centralnej części pokoju jest długi drewniany stół. Stoją przy nim dwa krzesełka, jedno po lewej, a drugie po prawej stronie. Przy prawym krzesełku stoi na podłodze zielona roślina w doniczce, a przy lewym krzesełku jest ustawiona na podłodze niewielka żółta skrzynka z rulonami kolorowego papieru. Na stole leżą powycinane kolorowe literki oraz kolorowe kartki z narysowanymi na nich literami. Na lewym krzesełku siedzi uśmiechnięta Maja. Trzyma w jednej ręce nożyczki i układa obok siebie powycinane literki. Na prawym krześle siedzi Franek. W jednej ręce trzyma nożyczki, a w drugiej fioletową kartkę z narysowaną na niej literką. Franek wycina literkę z kartki. Na ilustracji znajduje się także biała plansza z tekstem: „Litera to znak, który możemy zapisać, później zobaczyć, a na końcu przeczytać. Litery dzielimy na duże i małe. Duże to te, którymi zaczynamy zdania, zapisujemy imiona i nazwiska oraz nazwy własne, na przykład Księżyc, Ziemia. Małymi literami zapisujemy większość wyrazów – rzeczowniki, czasowniki i przymiotniki. W alfabecie polskim są trzydzieści dwie litery. A czym różnią się litery i głoski? Litery widzimy i zapisujemy, a głoski słyszymy”. Po kliknięciu w planszę odtwarza się nagranie dźwiękowe.
Źródło: Eduexpert Sp. z o.o., licencja: CC BY-SA 3.0.