W tym e‑materiale powtarzamy wiadomości ze szkoły podstawowej.
Znasz już definicję tablic. Czy potrafisz podać przykłady zastosowania tablic w życiu codziennym?
Jeśli nie, przypomnij sobie popularną grę w statki. Plansza do gry to rodzaj tablicy wielowymiarowej, a dokładnie tablicy dwuwymiarowej. Składa się ze 100 pól, każde pole jest oznaczone przez jedną literę oraz jedną liczbę i przechowuje pewną informację, w przypadku gry – o obecności lub nieobecności statku. W tym e‑materiale poznamy szczegółowe informacje dotyczące tablic wielowymiarowych.
Implementację tablic wielowymiarowych w wybranych językach programowania znajdziesz w e‑materiałach:
Tablice wielowymiarowe w języku C++Tablice wielowymiarowe w języku C++,
Tablice wielowymiarowe w języku JavaTablice wielowymiarowe w języku Java,
Tablice wielowymiarowe w języku PythonTablice wielowymiarowe w języku Python.
Więcej zadań? Przejdź do e‑materiału Tablice wielowymiarowe – zadania maturalneTablice wielowymiarowe – zadania maturalne.
Informacje na temat tablic jednowymiarowych znajdziesz w e‑materiale Tablice jednowymiaroweTablice jednowymiarowe.
Wyjaśnisz, czym są tablice wielowymiarowe oraz jak wygląda ich stosowanie.
Prześledzisz podstawowe działania na macierzach.
Przeanalizujesz prosty program wykorzystujący tablice.