Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki
RrzMRTyEflToe
Grafika przedstawia tłum szturmowców z filmowego cyku Gwiezdne wojny. Wśród nich znajduje się postać z białą maską zamiast twarzy (symbolizującą Acta), w czarnej pelerynie i czarnym kapeluszu.

Młodzież w poszukiwaniu (zagubionych?) autorytetów

Źródło: Jon Tyson, domena publiczna.

Materiał jest częścią serii „Statystycznie rzecz biorąc”.

Kto dziś jest autorytetem? Rodzice, nauczyciele, przyjaciele, znani naukowcy, działacze społeczni, politycy, artyści czy youtuberzy?

Czy współcześnie w ogóle są jakieś autorytety? Czy jesteś w stanie wskazać ludzi, którzy mogą być dla ciebie wzorem do naśladowania? Jakie cechy powinna mieć osoba, o której powiesz, że cieszy się twoim uznaniem, szacunkiem, poważaniem? Czy jest to inteligencja, prawdomówność, uczciwość, odwaga? A może zupełnie coś innego?

Twoje cele
  • Odpowiesz na pytanie, czym jest autorytet.

  • Ocenisz struktury autorytetów, jakie budują i jakim się poddają reprezentanci twojego pokolenia, odnosząc się do tezy o zagubieniu młodzieży we współczesnym świecie pozbawionym autorytetów.

  • Uzasadnisz, odwołując się do wartości, potrzebę oparcia edukacji i rozwoju człowieka na autorytetach.