RDL7S8Ezh4iVO
Zdjęcie przedstawia fragment pomieszczenia kuchennego/stołówki. Wzdłuż ściany widoczna jest długa biała lada, nad którą zawieszone są półki z zielonymi roślinami oraz napisem w języku angielskim CAFE. Na ladzie widoczny jest od lewej duży ekspres do kawy, jednorazowe kubki, mały ekspres do kawy, białe pojemniki i dwa słoiki, dwa czajniki elektryczne, dwa kosze, z których jeden jest wypełniony owocami oraz butelkę z dozownikiem. Nad blatem, do półki u góry, przymocowane są cztery małe półki, na których stoją trzy kuchenki mikrofalowe oraz kubki, filiżanki, termos. W tle na ścianie widoczne są niebieskie kafelki. Na lewo od lady widoczne są dwie duże przeszklone lodówki. Poniżej lady widoczny jest rząd szafek, po prawej i lewej stronie otwartych, a pośrodku zamykanych drewnianymi drzwiczkami.

What’s for Lunch?

Źródło: dostępny w internecie: https://unsplash.com/ [dostęp 7.01.2022], domena publiczna.

Co na lunch?

Jak wygląda pora obiadowa w twojej szkole? Korzystasz ze szkolnej stołówki czy przynosisz jedzenie z domu? Dbasz o to, by obiad był zdrowy? Poznaj szczegóły akcji przeprowadzonej przez Jamiego Olivera (słynnego brytyjskiego kucharza i autora książek kulinarnych) i zainspiruj się różnymi propozycjami lunchowymi z innych krajów świata.

pl
Twoje cele
  • Na podstawie przeczytanych i wysłuchanych tekstów rozwiniesz słownictwo dotyczące jedzenia w szkolnej stołówce i użyjesz go w rozmowie z obcojęzycznymi znajomymi. Porównasz posiłki w innych krajach oraz opowiesz o swoich preferencjach żywieniowych.

  • Opiszesz zwyczaje obiadowe w twojej szkole.

  • Napiszesz do kolegi/koleżanki z Anglii e‑mail, w którym opiszesz swój ulubiony lunch.