Wprowadzenie
Technik archiwista zajmuje się gromadzeniem dokumentów, ich przechowywaniem i udostępnianiem materiału archiwalnego. Porządkuje i klasyfikuje zgromadzone dokumenty, a następnie wpisuje do ewidencji zasobów archiwalnych. Tworzy i prowadzi komputerową bazę danych zgromadzonych zbiorów. Ważnym elementem pracy jest opracowywanie przejętych do archiwum dokumentów i ich właściwe oznaczenie, co ułatwia szybkie ich odszukanie w przestrzeni magazynowej, gdzie są przechowywane. Technik archiwista przechowuje zgromadzone zbiory dokumentów na różnych nośnikach, dba o właściwe warunki przechowywania (temperaturę, wilgotność) oraz zabezpiecza je przed uszkodzeniem, zagubieniem i kradzieżą. Wykonuje prace związane z brakowaniem dokumentacji niearchiwalnej oraz przekazywaniem materiałów archiwalnych do archiwum państwowego. Do zadań technika archiwisty należy również obsługa klientów w zakresie udostępniania zasobów archiwalnych oraz ich popularyzowanie z zachowaniem obowiązujących przepisów prawa.
Z tego materiału dowiesz się między innymi:
na czym polega praca technika archiwisty,
jakie cechy powinien mieć technik archiwista,
w jaki sposób można zdobyć kwalifikacje niezbędne do wykonywania zawodu,
dlaczego warto zostać technikiem archiwistą.