Rmf7FYB5yCW2w
Zdjęcie przedstawia wnętrze sklepu z ubraniami. W sklepie trwa promocja. Na pierwszym planie widoczne są czerwone tabliczki z dużymi napisami, na których zapisane jest, o ile procent zostały przecenione produkty. W tle widoczne są sterty ubrań poukładanych na półkach lub wiszących na wieszakach.

La magia de las rebajas

Źródło: dostępny w internecie: pexels.com, domena publiczna.
bg‑gold

Magia przecen

Hiszpańskie przysłowie przestrzega: lo barato sale caro, co oznacza, że kupując tanie produkty o wątpliwej jakości, niebawem będziemy musieli je wymienić na nowe. W sumie zapłacimy więcej, niż gdybyśmy raz kupili droższy produkt, który będzie nam służył przez lata. Przysłowie wyraża również prawdę o sezonowych obniżkach. Niezależnie od tego, czy przeceny sięgną 50%, 70%, czy 80%, zostawimy w sklepie więcej pieniędzy, niż gdyby obniżek nie było. W czasie zakupów nie kierujemy się rozumem, lecz emocjami. To na nich opiera się magiczna moc obniżek.

1 Źródło: Aleksander Trojanowski, oprac. Eduexpert Sp. z o. o., licencja: CC BY-SA 3.0.
pl
Twoje cele
  • Poznasz słownictwo dotyczące przecen i zakupów.

  • Opiszesz psychologiczne cechy kupujących.

  • Wykorzystasz słownictwo i odpowiednie struktury gramatyczne, by dać swoim kolegom i koleżankom rady dotyczące odpowiedzialnego kupowania.