R1VAwlUwLmo6I
Zdjęcie przedstawia wiele drewnianych i metalowych elementów gier planszowych na niebieskiej tkaninie. Są to kostki sześcienne z różnych odcieni drewna, drewniane figury przestrzenne, labirynty drewniane i tablice z ruchomymi, drewnianym puzzlami.

Przeciwnik – Unity Hub, etap VI

Źródło: Jonathan Kemper, domena publiczna.

Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unity Hub.

Ten e‑materiał jest szóstą częścią serii poświęconej programowi Unity Hub. Analizujemy w niej, jak stworzyć dwuwymiarową grę platformową. W projekcie przyjmujemy formułę, w której grający prowadzi postać przez platformy, omijając przeszkody i zbierając punkty. Jego celem jest dotarcie do końca poziomu z jak największą liczbą punktów i przejście do kolejnej planszy.

Pozostałe e‑materiały z serii:

Już wiesz

W poprzednich częściach serii stworzyliśmy zarówno pierwszy, jak i kolejny poziom gry. Mamy już postać bohatera i platformy, po których się przemieszcza. Zaimplementowaliśmy sposób poruszania postaci, dodaliśmy jej również animacje spoczynku, chodzenia, skoku i upadku. Uwzględniliśmy także ruch kamery, aby podążała za bohaterem. Zaczęliśmy również utrudniać przejście gry – dodaliśmy funkcjonalność przerywania rozgrywki po upadku z platformy lub wejściu na przeszkodę.

Twoje cele
  • Stworzysz obiekt przeciwnika w programie Unity Hub.

  • Zaimplementujesz warunki poruszania się przeciwnika.

  • Wyjaśnisz różnicę między funkcją BoxCastRaycastHit2D.