Przeciwnik – Unity Hub, etap VI
Ten e‑materiał należy do serii Projektowanie gier komputerowych w Unity Hub.
Ten e‑materiał jest szóstą częścią serii poświęconej programowi Unity Hub. Analizujemy w niej, jak stworzyć dwuwymiarową grę platformową. W projekcie przyjmujemy formułę, w której grający prowadzi postać przez platformy, omijając przeszkody i zbierając punkty. Jego celem jest dotarcie do końca poziomu z jak największą liczbą punktów i przejście do kolejnej planszy.
Pozostałe e‑materiały z serii:
Wprowadzenie oraz obiekty i kolizje między nimi – Unity Hub, etap IWprowadzenie oraz obiekty i kolizje między nimi – Unity Hub, etap I,
Implementacja skoku postaci – Unity Hub, etap IIImplementacja skoku postaci – Unity Hub, etap II,
Animacje i przejścia między nimi – Unity Hub, etap IIIAnimacje i przejścia między nimi – Unity Hub, etap III,
Prefaby i ruch kamery – Unity Hub, etap IVPrefaby i ruch kamery – Unity Hub, etap IV,
Przerywanie rozgrywki, odradzanie postaci i awans do kolejnego poziomu – Unity Hub, etap VPrzerywanie rozgrywki, odradzanie postaci i awans do kolejnego poziomu – Unity Hub, etap V,
Zdobywanie punktów – Unity Hub, etap VIIZdobywanie punktów – Unity Hub, etap VII,
Ulepszenie projektu i eksport gry – Unity Hub, etap VIIIUlepszenie projektu i eksport gry – Unity Hub, etap VIII.
W poprzednich częściach serii stworzyliśmy zarówno pierwszy, jak i kolejny poziom gry. Mamy już postać bohatera i platformy, po których się przemieszcza. Zaimplementowaliśmy sposób poruszania postaci, dodaliśmy jej również animacje spoczynku, chodzenia, skoku i upadku. Uwzględniliśmy także ruch kamery, aby podążała za bohaterem. Zaczęliśmy również utrudniać przejście gry – dodaliśmy funkcjonalność przerywania rozgrywki po upadku z platformy lub wejściu na przeszkodę.
Stworzysz obiekt przeciwnika w programie Unity Hub.
Zaimplementujesz warunki poruszania się przeciwnika.
Wyjaśnisz różnicę między funkcją
BoxCastaRaycastHit2D.