Wiesz już, na czym polega programowanie obiektowe. Umiesz wyjaśnić pojęcia takie jak klasa, obiekt, konstruktor albo destruktor. Są to fundamentalne elementy, występujące w tym paradygmacie programowania.
Ten e‑materiał poświęcimy konstruktorom w języku Java. Dlaczego nie wspominamy o destruktorach? Sprawdźmy.
Więcej o programowaniu obiektowym znajdziesz w e‑materiale Programowanie obiektowe – projekt, etap IProgramowanie obiektowe – projekt, etap I.
Więcej teorii na temat konstruktorów i destruktorów znajduje się w: Konstruktory i destruktoryKonstruktory i destruktory.
Ciekawi cię, jak wyglądają implementacje w innych językach programowania? Możesz się z nimi zapoznać w dwóch pozostałych materiałach z tej serii:
Konstruktory i destruktory w języku C++Konstruktory i destruktory w języku C++,
Konstruktory i destruktory w języku PythonKonstruktory i destruktory w języku Python.
Prześledzisz informacje o programowaniu obiektowym w języku Java.
Przeanalizujesz, jak działają konstruktory w języku Java.
Skonstruujesz klasy opisujące obiekty znane z życia codziennego i dodasz do nich konstruktory.