Otwórz linkhttp://www.niepelnosprawni.pl/files/www.niepelnosprawni.pl/public/biblioteczka/wsparcie_ksiazka.pdfOtwórz link

Dość obszerna książka (176 stron),w której autorzy przekazują osobiste doświadczenia, instytucjonalną lub naukową perspektywę  spojrzenia na różne tematy, co bardzo różni tę książkę od innych, powtarzających podstawowe kwestie na dużym poziomie ogólności. Bardzo wartościowe są rozdziały poświęcone różnym aspektom pojawienia się dziecka z niepełnosprawnością w domu. Tytuły często bardziej publicystyczne niż naukowe (np. Co gryzie ojców?, Poczucie winy jak węzeł gordyjski, Nagroda warta poświęcenia, czy też Pomóż dzieciom rzadko chcianym), zapowiadają ciekawe, emocjonalne ujęcia, gdyż rzeczywiście emocje w tym czasie odgrywają główną rolę. Przedstawione są także konkretne działania wspierające, ochrona przed przemocą i zaniedbaniem, wybrane formy terapii. Tekst o dogoterapii zawiera propozycje kilku wartościowych ćwiczeń, które można wykonać z dzieckiem podczas zabaw z psem. Ważna i dla nauczycieli, i dla rodziców jest druga część dotycząca zasad i płaszczyzn współpracy ze specjalistami w diagnozie i terapii. Unikalny charakter ma tekst o dziewczynce z hemimelią (wada wrodzona, która charakteryzuje się brakiem całości lub  części kończyny dolnej lub górnej). Część dotycząca edukacji podnosi ważną kwestię samodzielności i przygotowania dziecka z niepełnosprawnością do szkoły, w kontekście wymagań edukacyjnych, i obaw rodziców.Bardzo przydatny dla nauczycieli będzie rozdział o tworzeniu IPET‑u dla dzieci z niepełnosprawnością wzrokową, z rozbudowanym przeglądem form działań pomocowych i rozdział pokazujący technologie wspierające do wykorzystania w edukacji (szkolne media center). Ciekawy dodatek tworzy zbiór zdjęć i listów matki do synka z zespołem Downa, jako niezwykłe świadectwo dojrzewania w akceptacji i miłości do niepełnosprawnego dziecka. Nie od razu było łatwo...

Źródło: Danuta Gorajewska, Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji