Wróć do informacji o e-podręczniku Wydrukuj Pobierz materiał do PDF Pobierz materiał do EPUB Pobierz materiał do MOBI Zaloguj się, aby dodać do ulubionych Zaloguj się, aby skopiować i edytować materiał Zaloguj się, aby udostępnić materiał Zaloguj się, aby dodać całą stronę do teczki

Wycieczka do zoo. Poznajemy dzikie zwierzęta

1. Cele lekcji

a) Wiadomości

Uczeń:

  • zna nazwy dzikich zwierząt w języku niemieckim,

  • rozumie zasady wykonywanych na lekcji ćwiczeń,

  • rozumie niektóre polecenia nauczyciela wymawiane w języku niemieckim.

b) Umiejętności

Uczeń:

  • potrafi wymienić nazwy dzikich zwierząt patrząc na rysunki,

  • potrafi przyporządkować nazwę zwierzęcia do rysunku,

  • potrafi prawidłowo wymówić nazwę zwierzątka.

2. Metoda i forma pracy

Praca z całą klasą, praca indywidualna i w parach.

3. Środki dydaktyczne

Fotokopie z elementami zwierząt, fotokopie z mozaikami, rysunki zwierząt.

4. Przebieg lekcji

a) Faza przygotowawcza

Nauczyciel przypomina wraz z uczniami nazwy zwierząt. Szczególną uwagę zwraca na prawidłową wymowę słownictwa. Uczniowie powtarzają głośno wszystkie nazwy. Przy pokazywaniu obrazków ze zwierzętami nauczyciel pyta o kolor danego zwierzęcia. Chętni uczniowie podają nazwę w języku niemieckim.

b) Faza realizacyjna

  1. Nauczyciel pokazuje uczniom obrazki z fragmentem jakiegoś zwierzątka. Na podstawie charakterystycznych cech wyglądu (np.: trąby) należy odgadnąć jakie to zwierzę. Chętni uczniowie zgłaszają się i mówią głośno do odpowiedzi (załącznik 1).

  2. Uczniowie indywidualnie układają otrzymane mozaiki. Nauczyciel wcześniej wycina puzzle i przepisuje na spodniej części elementów z obrazkami widniejącą tam cyfrę. Elementy puzzle leżą na stole obrazkiem do dołu. Należy wybrać prawidłową odpowiedź z trzech możliwych i położyć odpowiedni element puzzle na danym miejscu (załącznik 2).

  3. Uczniowie otrzymują wycięte sylaby i muszą ułożyć nazwę zwierzątka. Pracują parami. Nauczyciel sprawdza każdej grupie poprawność wykonania ćwiczenia. Każda grupa odczytuje po 1 ułożonym wyrazie (załącznik 3).

c) Faza podsumowująca

Uczniowie wyszukują nazwy zwierząt ukrytych w innych wyrazach. Ostatnim ćwiczeniem będzie narysowanie w zeszycie zwierzątka, które szczególnie chętnie odwiedzają w zoo i podpisanie go w języku niemieckim. Nauczyciel żegna się z uczniami w języku niemieckim.

5. Bibliografia

  1. Werner G., Spiel mit uns. Gry i zabawy dydaktyczne na lekcjach języka niemieckiego, Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne, Warszawa 1990.

  2. Frisch O., Nowy barwny atlas zwierząt, RTW, Warszawa 2003.

6. Załączniki

Załącznik 1.

R1aLBFvcbmMDt
RkosO0MYMaZPx
R8qckP4QycfJE
R10zTY3rYW8na
R9B0Dk2l8m7dj
RL1jnE7eTfjsG
R1akH2uxhSj4H
Rc5dGqk4INl3v

Źródło: O. Frisch O, Nowy barwny atlas zwierząt, RTW, Warszawa 2003.

Załącznik 2.

R1CtnMPzphsUJ

kot

Katze 3

Hund 8

Elefant 1

pies

Löwe 1

Hund 5

Katze 4

żyrafa

Giraffe 2

Löwe 4

Affe 12

słoń

Affe 2

Elefant 7

Zebra 10

zebra

Zebra 1

Löwe 6

Ente 3

niedźwiedź

Katze 11

Bär 12

Zebra 9

lew

Elefant 7

Löwe 4

Zebra 5

papuga

Ente 11

Katze 12

Papagei 10

kaczka

Katze 2

Hund 8

Ente 9

krokodyl

Löwe 8

Krokodil 6

Hund 1

zwierzęta

Löwe 6

Tiere 8

Affe 11

małpa

Affe 11

Hund 10

Zebra 9

Źródło: Rysunek wykonany przez Adriannę Pietrusiewicz, uczennicę klasy VIB ze Szkoły Podstawowej nr 12 w Piotrkowie Tryb.

Załącznik 3.

b) Zadanie domowe

Nauczyć się wiadomości z lekcji. Dokończyć rysunek zwierzątka.

7. Czas trwania lekcji

45 minut

8. Uwagi do scenariusza

Jeśli istnieje możliwość uczniowie mogą wykonać ćwiczenia komputerowe utrwalające poznany materiał. http://www.sp12.switch.pl/wielokrotne/wildtiere.htm. Jeśli nie ma dostępu do pracowni komputerowej z Internetem należy pominąć ćwiczenie utrwalające w Hot Potatoes.

Rqgltluv4LECb

Pobierz załącznik

Plik PDF o rozmiarze 366.09 KB w języku polskim
RfI5eZxVR3HJv

Pobierz załącznik

Plik DOC o rozmiarze 996.50 KB w języku polskim