Wykonywanie różnych rodzajów skoków z użyciem ławeczek gimnastycznych
Wykonywanie różnych rodzajów skoków
z wykorzystaniem ławeczek gimnastycznych
Scenariusz lekcji, I etap edukacyjny, wychowanie fizyczne
–––––––––––––––––––––––––––––––––
Wymagania szczegółowe:
II. Uczeń kończący klasę III
II.2 Trening zdrowotny
II.2.b Uczeń skacze przez skakankę, wykonuje przeskoki jednonóż i obunóż nad niskimi przeszkodami
Adresat: Uczniowie klasy III
Czas trwania: 45 minut
Cele szczegółowe w zakresie wiadomości
Uczeń:
zna rodzaje skoków
Cele szczegółowe w zakresie umiejętności
Uczeń:
pokonuje niskie przeszkody
Cele szczegółowe w zakresie postaw
Uczeń:
ma świadomość przydatności ćwiczeń skocznościowych dla rozwoju sprawności
Metody nauczania
zabawowa klasyczna, zadaniowa ścisła
Formy i miejsce zajęć
Formy: frontalna, grupowa, stacyjna
Miejsce ćwiczeń: sala gimnastyczna lub boisko szkolne
Przybory i przyrządy
8 ławeczek gimnastycznych, 5 stojaków, szarfy dla każdego ucznia, laptop, rzutnik.
Zasoby multimedialne:
zestaw ilustracji: „Rodzaje skoków nad niskimi przeszkodami w terenie”.
**zestaw ilustracji: „**Wykonywanie skoków nad ławeczkami gimnastycznymi”.
Opis przebiegu zajęć
Tok | Opis przebiegu zajęć | Uwagi organizacyjno – metodyczne |
Część wstępna 5 – 10 minut |
Zabawa ożywiająca – „Ogonki” Uczniowie biegają po sali gimnastycznej w różnych kierunkach. Każdy uczeń ma włożoną za spodenki szarfę. Na sygnał nauczyciela uczniowie wyjmują „ogonki” współćwiczących, starając się zebrać ich jak najwięcej. | Ustawienie w szeregu. Powtarzamy zabawę kilka razy. Po zabawie uczniowie zakładają na siebie szarfy tzw. „szelki”. |
Część główna 25 – 30 minut |
Ćwiczenia bieżne z użyciem ławek gimnastycznych
Złączenie obu ławek gimnastycznych:
Ćwiczenia skocznościowe na ławkach gimnastycznych – obwód stacyjny z różnymi przeszkodami
Uwaga: Jeżeli uczeń nie może sobie poradzić ze wskokiem może chwycić się oburącz za ławkę.
| Nauczyciel dzieli uczniów na 4 rzędy. Podział na 5 zespołów. Każdy zespół otrzymuje ilustrację. Uczniowie wykonują zadanie z ilustracji na poszczególnych stacjach. Przemieszczają się do kolejnej stacji na sygnał nauczyciela. |
Część końcowa 5 – 10 minut |
Zwis tyłem na drabinkach – elongacja kręgosłupa.
Odniesienie sprzętu. Podsumowanie zajęć – animacja: „Rodzaje skoków nad niskimi przeszkodami w terenie”. Pożegnanie. | Dzieci w dowolnym siadzie. |