R8RjS0HLIO4kU11
50 Okładka Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0
Ćwiczenie 1

Przyjrzyj się osobom przedstawionym na zdjęciach. Jakie są? Jak je opiszesz?

Ćwiczenie 2

Kilkoma przymiotnikami opisz sportretowane w galerii postacie.

RfUxbvmhdh0RA1
zadanie interaktywne
1
Ćwiczenie 3
R1Gd3Sw8FTgdv1
zadanie interaktywne
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Ćwiczenie 4

Do podanych rzeczowników dopisz po trzy określające przymiotniki.

RLRIAVJcBdH0N1
zadanie interaktywne
Ćwiczenie 5
RdJUtpFHco3Dn1
zadanie interaktywne
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Ćwiczenie 6

Z podanych fragmentów definicji pochodzących ze słownika języka polskiego wypisz przymiotniki, które określają rzeczownik będący hasłem.

film m IV, D. -u, Ms. ~mie; lm M. -y 1. «rodzaj widowiska, w którym za pomocą odpowiedniej techniki projekcyjnej rzutuje się na ekran pewną serię obrazów dających widzowi złudzenie ruchu» Film animowany, fabularny, dokumentalny, dźwiękowy, panoramiczny, niemy. Film krótkometrażowy, pełnometrażowy. Film kryminalny, przygodowy. Sekwencja filmu. Nakręcić, zrobić film.

muzyka ż III, CMs. ~yce 1. blm «dziedzina sztuki, której tworzywem artystycznym są dźwięki zorganizowane w kompozycyjną całość; utwory, melodie wykonywane na instrumentach lub przez głos ludzki; komponowanie, granie, śpiewanie» Muzyka poważna, lekka, rozrywkowa, taneczna. Muzyka operowa, filmowa, baletowa. Muzyka ludowa, wojskowa, kościelna. Muzyka Szopena, Moniuszki. Udzielać lekcji muzyki. Słuchać muzyki. Muzyka brzmi, rozlega się.

uzupełnij treść
Ćwiczenie 7

Tutaj lub w zeszycie odpowiedz na poniższe pytania kilkoma przymiotnikami. Określ rodzaj wpisanych przymiotników.

  1. Jakie masz włosy?

  2. Jakie jest twoje czoło?

  3. Jaki masz nos?

  4. Jaka jest twoja skóra?

  5. Jakie masz usta?

uzupełnij treść
RW75aAsGwCAcd11
licencja: CC 0
1
Ćwiczenie 8
R5BHjOZShFQxP1
zadanie interaktywne
R14v2lTH11DGi11
licencja: CC 0
RcSi3oSmEOVJ311
licencja: CC 0
1
Ćwiczenie 9
RBl5k8M4J7wzX1
zadanie interaktywne
Źródło: Contentplus.pl sp. z o.o., licencja: CC BY 3.0.
Ćwiczenie 10

Przypomnij sobie, jak zapisujemy formy zaprzeczone przymiotników w stopniu równym, wyższym i najwyższym. Następnie ułóż zdania, w których zastosujesz zaprzeczone formy przymiotników z poprzedniego ćwiczenia. Zapisz je w zeszycie.